ویژه‌برنامه‌های پانزدهمین هفته پژوهش کانون اعلام شد

ویژه‌برنامه‌های پانزدهمین دوره هفته پژوهش کانون پرورش فکری، امسال علاوه بر مخاطبان متخصص و بزرگ‌سال، میزبان کودکان و نوجوانان نیز هست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این رویداد ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران با یک آیین ویژه و برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های پژوهشی و بازی‌های تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های پژوهشی گشایش می‌یابد.

اداره کل آموزش و پژوهش کانون -که متولی و برگزارکننده این رویداد است- در کنار نمایشگاه که تا شنبه ۲۵ آذر ادامه می‌یابد، برنامه‌هایی نیز برای کودکان و نوجوانان شامل کارگاه‌های گوناگون تدارک دیده است.

کارگاه‌های «حال خوش زندگی»، «قصه‌گویی علمی»، «بازی پژوهش» و «کاوشگری»، در این روزها از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح روزانه میزبان دست‌کم ۳۰۰ دانش‌آموز ۹ تا ۱۱ ساله مدارس تهران است که به‌عنوان ساعتی از کلاس‌های مدرسه و با نام زنگ پژوهش در کانون حضور می‌یابند.

بر اساس این گزارش، برگزاری یک نشست تخصصی در روز ۲۰ آذر و یک کارگاه تخصصی در روز ۲۲ آذر ویژه مربیان کانون به‌صورت حضوری و وبینار از دیگر برنامه‌هایی است که کانون برای بالابردن دانش و مهارت‌های پژوهشی مربیان خود در سراسر کشور تدارک دیده است.

در همین حال روز سه‌شنبه ۲۱ آذر قرار است همایشی با عنوان «فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران: روندها، چالش‌ها و راهکارها» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سالن تمدن این پژوهش‌گاه برگزار شود که در برپایی آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز مشارکت دارد.

بر همین اساس علاوه بر سخنرانی حامد علامتی مدیرعامل کانون در این همایش برخی از سخنرانان از سوی کانون معرفی شده‌اند و برخی از مقاله‌های برگزیده هفته پژوهش کانون نیز قرار است در کتاب همایش منتشر شود.

در همین حال امکان حضور مربیان کانون از سراسر کشور در این همایش نیز به صورت برخط فراهم شده است و کانون در اعطای بخشی از جایزه‌های این همایش هم مشارکت دارد.

چهارشنبه ۲۲ آذر و در ادامه برنامه‌های هفته پژوهش، آیین دیگری در کانون برای معرفی و نکوداشت برگزیدگان پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش، رونمایی از آثار پژوهشی و کتاب اقدام پژوهی و ویژه‌نامه هفته پژوهش برگزار می‌شود و پس از آن نوجوانان پژوهشگر عضو کانون نیز در نشستی، با مدیرعامل کانون گفت‌وگو و برخی از نوجوانان برگزیده، در این نشست اثر خود را ارایه می‌کنند.

همچنین قرار است در روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر و در چهارچوب ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش یک دوره آموزش متمرکز کشوری و هم‌اندیشی حضوری یک روزه ویژه کارشناسان آموزش و پژوهش کانون سراسر کشور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شود.

یادآوری می‌شود نمایشگاه هفته پژوهش کانون طی روزهای ۲۰ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۲ -به‌غیر از جمعه۲۴ آذر- از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ در همین مرکز کانون در تهران میزبان علاقه‌مندان است.

ویژه‌برنامه‌های پانزدهمین هفته پژوهش کانون اعلام شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =