کد خبر: 334458
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
بازدید 108
استقبال دانش آموزان لرستانی از طرح کانون مدرسه

مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با استقبال خوب دانش آموزان و اولیا مدارس در حال اجرای طرح کانون مدرسه هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان لرستان؛ مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با دعوت از دانش آموزان مدارس در حال اجرای طرح کانون مدرسه هستند.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان در این خصوص گفت: در جلساتی که با مسئولان ارشد آموزش و پرورش برگزار شد به هم‌افزایی بین دستگاهی به تببین و بررسی چگونگی اجرای بهتر طرح کانون مدرسه تاکید شد و این طرح با استقبال خوب دانش آموزان از سوی همه مراکز کانون سراسر استان در حال اجرا است.
محمدی افزود: «طرح ملی کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که باتفاهم‌نامه‌ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین شد و نقش‌آفرینی موثر کانون در ارتقاء سطح برنامه‌های پرورشی مدارس و توانمندسازی دانش آموزان مبتنی بر ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حول 5 محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی از اهداف اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: شعار این طرح «هر دانش‌آموز، عضو یک تشکل»‌ بوده و پرداختن به فعالیت‌های تقویت‌کننده «هویت» از محورهای مهم این برنامه است و در این طرح مربیان مراکز برنامه های هدفمند و خلاقی را برای دانش آموزان اجرا می کنند و درابتدای شروع طرح طی مکاتبات اداری با مدیرکل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی اداره کل هماهنگی های لازم در جهت همکاری های مدارس و مراکزکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر استان لرستان انجام شد.
مدیرکل کانون لرستان عنوان داشت: با هدف آشنایی دانش آموزان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، مربیان کانون در مدارس حضور یافتند و از آغاز اجرای این طرح دانش‌آموزان در قالب بازدیدهای یک روزه در مراکز کانون حضور دارند.
محمدی با بیان این نکته که بیش از ۶۰ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز کانون اجرا می شود اظهار داشت: تمامی فعالیت های کانون با محوریت کتاب انجام می‌شود و در طرح کانون مدرسه ترویج فرهنگ مطالعه در اولویت قرار دارد.
محمدی در پایان گفت: 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهر ها و روستاهای سراسر استان فعالیت می کنند و دراجرای طرح کانون مدرسه همه مراکز ثابت میزبان دانش آموزان هستند. 

استقبال دانش آموزان لرستانی از طرح کانون مدرسه

استقبال دانش آموزان لرستانی از طرح کانون مدرسه

استقبال دانش آموزان لرستانی از طرح کانون مدرسه

استقبال دانش آموزان لرستانی از طرح کانون مدرسه


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =