تولید سرود در کرمانشاه با در نظر گرفتن جنبه‌های تربیتی و توصیه‌ای کار

دومین جلسه‌ی شورای سرود با محوریت اشعار و سرودهای رسیده جهت بررسی، تایید و تبیین شیوه‌نامه و راهکارهای موجود برای اجرایی کردن کار، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، دومین جلسه‌ی شورای سرود با محوریت اشعار و سرودهای رسیده جهت بررسی، تایید و تبیین شیوه‌نامه و راهکارهای موجود برای اجرایی کردن کار، برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، با تاکید بر تولید و اجرای آثار گروهی در مراکز، بیان داشت: در سرود دو نوع کار داریم که یکی شامل کار تولید شده‌ای‌ است که باز اجرا می‌شود و دیگری آثاری است که تولیدی هستند و به‌عنوان تولید کانون استان دیده می‌شوند؛ در واقع امسال می‌توانیم دو گروه تولیدی داشته باشیم که اگر موضوعات مرتبط با اهداف سازمانی دیگر ادارات استانی را نیز در بر بگیرند، می‌توانیم از حمایت و مشارکت آنها نیز بهره‌مند گردیم.
وی ادامه داد: باید به محتوا و غرضی که در سرود تولید می‌شود و نقطه هدف نهایی آن نیز توجه داشته باشیم، سرود باید بار معنایی ارزنده‌ای را به مخاطب انتقال دهد و مفاهیم، ارزش و باور در آن دیده شود. 

تولید سرود در کرمانشاه با در نظر گرفتن جنبه‌های تربیتی و توصیه‌ای کار
زنجانی تصریح کرد: محتوا در سرود باید به سمت‌و سوی سرفصل‌های داده شده سوق پیدا کند؛ همچنین توجه به جایگاه و موقعیت کانون در اجرای برنامه‌ها و تعامل با ادارات با در نظر گرفتن جنبه‌های تربیتی و توصیه‌ای کار از مواردی است که باید در نظر گرفته شود.
دیگر مباحثی که در این شورا مورد بررسی قرار گرفت از این قرار است : توجه به کار گروهی و آشنایی با مقوله‌ی سرود، تبیین شیوه‌نامه و بخش آزاد، نحوه‌ی استفاده از گویش‌های محلی در تولید سرودها، بررسی سرودهای انتخاب و ارسال شده توسط مراکز، شیوه‌ی انتخاب اشعار و شکل سرودن آنها، نحوه‌ی تولید سرود، توجه به سرفصل‌های شیوه‌نامه و موضوعات آن، آهنگسازی کارها، شیوه‌ی کارهای مشارکتی و توافق با دیگر دستگاهای اجرایی، برآورد هزینه‌ها، حمایت از آثار، توجه به محتوای سرودها، ضرورت ثبت‌نام در سامانه و دیگر جزییات در مورد تولید سرود که در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =