معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام:
 مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه برگرفته از مکتب عاشوراست/ مهرواره ملی بچه‌های اربعین موجب معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان از اربعین شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، «محمدسبحان حسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام روز یکشنبه ۳ دی‌ماه در  آیین اختتامیه مهرواره ملی، فرهنگی هنری و ادبی بچه‌های اربعین با قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و کارکنان این مجموعه برای میزبانی این مهرواره، گفت: با همت مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیگر دستگاه‌های فرهنگی استان، زندگی کودکان و نوجوانان این استان در اربعین با نهضت امام حسین(ع ) عجین شده بود. 

وی مکتب عاشورا را یک مکتب انسان‌ساز ذکر کرد و افزود: مهرواره ملی، فرهنگی هنری و ادبی بچه‌های اربعین موجب معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان از اربعین شده است.

حسنی بیان داشت: خدا را شاکریم که استان ایلام در مسیر تردد زائران عتبات عالیات است و هر ساله مردم این استان افتخار خادمی زوار عتبات عالیات را دارند که ضمن برگزاری این کنگره بزرگ به نحو باشکوه، باید به ابعاد معنوی و فرهنگی آن پرداخته شود که دستگاه‌های فرهنگی در این راستا مسئولیت خطیری برعهده دارند.

معاون استاندار ایلام با تاکید کارهای فرهنگی و سرمایه‌گذاری برای کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه آشنا کردن این قشر با مکتب انسان‌ساز عاشورا را دارند.

وی هدف قیام امام حسین(ع ) را مبارزه با ظلم و ستم و فساد و حمایت از مظلومان و ندای حق‌گویان ذکر کرد و گفت: مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی برگرفته از مکتب عاشورا است.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام:
 مقاومت جانانه کودکان و نوجوانان غزه برگرفته از مکتب عاشوراست/ مهرواره ملی بچه‌های اربعین موجب معرفت‌افزایی کودکان و نوجوانان از اربعین شد

حسنی اضافه کرد: همچنان شاهد این حرکت تقابلی (حق علیه باطل) هستیم که مصداق بارز آن در سرزمین فلسطین و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی با حمایت و کمک جبهه استکبار و در مقابل مقاومت همه‌جانبه مردم فلسطین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به کشتار بی‌رحمانه خردسالان، کودکان و نوجوانان غزه‌ توسط رژیم جعلی اسرائیل و هراس صهیونیست‌ها از اخلاص و ایمان این کودکان، یادآورشد: براساس پیش‌بینی صهیونیست‌ها، خردسالان، کودکان و نوجوانان غزه که اندیشه و تفکر آنان برگرفته از آیات قرآن کریم، نهضت عاشورا و اندیشه امام حسین(ع )‌ است در آینده در مقابل آنان قاطعانه ایستادگی می‌کنند که به همین دلیل به کشتار بی‌رحمانه این کودکان دست‌ می‌زنند. 

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، در بخش ادبی و در قالب‌های سفرنامه نویسی، داستان کوتاه و شعر میزبان برگزیدگان و تقدیرشدگان کشوری بود.

در این مهرواره گروه‌های سنی ۹ تا ۱۱سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) آثار خود را در بخش ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه ادبی در استان ایلام ارسال نمودند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =