رونمایی از فراخوان اولین جشنواره‌ی " فلسفه برای کودکان و نوجوانان "

با حضور مدیرکل کانون و مدیرکل اوقاف و امورخیریه، رونمایی از فراخوان اولین جشنواره‌ی " فلسفه برای کودکان و نوجوانان " رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با حضور مدیرکل کانون و مدیرکل اوقاف و امورخیریه، رونمایی از فراخوان اولین جشنواره‌ی " فلسفه برای کودکان و نوجوانان " رقم خورد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن اشاره به اهمیت فلسفه برای کودکان و نوجوانان گفت: یکی از سیاست‌های جدید کانون در حوزه‌ی فلسفه‌ی اسلامی برای کودکان و نوجوانان است، بر همین اساس در کانون استان، فراخوانی در این خصوص طرح‌ریزی شد. در واقع بحث ارزش‌ها باید محور یادگیری قرار بگیرد و ما باید کاری کنیم که کودک و نوجوان ارزش را متعلق به خود بداند و این زمانی اتفاق می‌افتد که به آن بیاندیشند و در این راه باید اندیشه‌ی آنها به صورت مکرر به کار گرفته شود و در حوزه‌ی فلسفه و دانش، ارزش و تفکر باید اصل و مبنا باشد.
وی افزود: فلسفه برای کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با توجه به ضرورت امر، برهمین اساس ما در کانون استان، سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی را در همین راستا برگزار نمودیم و حال نیز طراحی و اجرای فراخوان اولین جشنواره با این موضوع را محقق ساختیم.
زنجانی بیان داشت: فلسفه مسائل بنیادین بشر است که باید به روش عقلی بیان شود، در مواجهه با نظام عالم مراحلی از تفکر هست که شامل طرح پرسش و سوال، داده‌های پیشین، تحلیل داده‌ها، پاسخ به پرسش و ... می‌شود که در هر یک از این مراحل باید توجه داشته باشیم که چگونه عمل کنیم و این فراخوان کمک می‌کند تا در این امر به شکلی اثرکذار پیش برویم و به اهداف خود در این زمینه نزدیک‌تر شده و دست یابیم.
گفتنی‌است فراخوان اولین جشنواره‌ی داستان‌نویسی و طراحی بازی " فلسفه برای کودکان و نوجوانان " در دو بخش مربیان، معلمان و اولیاء تربیتی و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار گردیده‌است و شرکت کنندگان برای ارسال آثار خود تا پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ فرصت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =