فروهر معدنی ،رئیس ستاد اربعین کانون :
 کربلا واربعین ،صحنه انتخاب هاست

فروهرمعدنی ، مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون کشور در آیین اختتامیه بخش ادبی مهرواره ملی بچه های اربعین در استان ایلام خلق اثراعضا را ارادت به آقا امام حسین (ع) دانست و گفت: صحنه کربلا واربعین ،صحنه انتخاب هاست .

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش های فرهنگی کانون کشور ورئیس ستاد اربعین کانون کشور که در آیین اختتامیه بخش ادبی مهرواره ملی بچه های اربعین به صورت مجازی حضور داشت گفت :

برگزاری مهرواره ملی بچه های اربعین درسراسرکشور فرصت مناسبی بود که کودکان ونوجوانان با سیره وشیوه زندگی امام حسین (ع) آشناشوندورقابت خوبی بین کودکان نوجوانان شاهد بودیم .

رئیس ستاد اربعین کانون کشور افزود :با برگزاری این فراخوان تلاش کردیم که یک جریان فرهنگی را برای کودکان ونوجوانان آغاز کنیم وسیره زندگی اهل بیت را به آنان نشان بدهیم که بتوانند روحیه کنش‌گری را در کودکان و نوجوانانی که به همراه خانواده در مسیر پیاده روی اربعین گام برمی دارند تقویت کنیم که با خلق اثر ارادت خودشون را به آقا امام حسین (ع) نشان بدهند زیرا صحنه کربلا واربعین ،صحنه انتخاب هاست .

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: کودکان و نوجوانانی که با این حماسه آشنا شده باشندبا واقعه کربلا و کودکان ونوجوانان کربلا آشنامی شوندویادمی گیرند که در زندگی به انتخاب برسند .

واقعه کربلا واقعه رویارویی حق و باطل است که با این واقعه کودکان ونوجوانان می توانندخیر وشر را بشناسند وبا خیر گزینی وشر گزینی هر کدام مسیر زندگی آنها را تغییر دهد زیرا این انتخاب ها در مسیر زندگی کودکان ونوجوانان وجود داردوامیدواریم که با انتخاب سیره زندگی امام حسین (ع) با درس‌هایی که از زندگی امام حسین فرا می گیرند بتواننددر طول زندگی شان حسینی باقی بمانند و دفاع از مظلوم را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

فرهر معدنی افزود: اتفاقاتی که این روزها از کودکان ونوجوانان غزه شاهد بودیم یکی از مصادیقی است که درس‌هایی را در زندگی به بچه هایی که واقعا عاشورا را فراگرفتند یاد می دهد که مظلومیت کودکان غزه را فریاد بزنند وانزجارخودشان را نشان دهند..

مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون گفت: امیدواریم که عزیزان ما بادرسهایی که از زندگی امام حسین (ع) وفرزندانشان فرا می گیرند همواره در مسیر زندگی خودشان برپایه عدل و عدالت گام بردارند وندای مظلوم را فریاد کنند وآرزو می کنیم که هیچ جا جنگ نباشد وهمه کودکان در صلح وآرامش باشند. 

رئیس ستاد اربعین کانون کشور در پایان از زحمات مدیر کل وکارکنان کانون استان ایلام در اجرای اختتامیه وزین مهرواره ملی بچه های ادبی در بخش ادبی قدردانی و برای همگی آرزوی موفقیت نمودند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =