کد خبر: 335311
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
تماشاخانه سیار کانون با نمایش «هناس» میهمان کودکان لرستان شد

نمایش «هناس» با موضوع حمایت از کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین بر روی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق کم‌برخوردار استان لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در مناطق کم‌برخوردار شهرهای خرم‌آباد، الشتر و نورآباد استان لرستان به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، پخش پویانمایی، معرفی کتاب و سرود می‌پردازد.

بر اساس این خبر، نمایش هناس (نفس) به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم با موضوع آسیب دیدن بچه‌ها در جنگ به‌خصوص کودکان بی‌دفاع غزه و فلسطین، سوریه، عراق، یمن و ... اجرا می‌شود.

این اثر روایت مردمانیست که بر اساس سیره روش و منش زندگانی حاج قاسم سلیمانی همچنان وفادار به اصول مقاومت در منطقه مانده‌اند و رنج‌ها و مصایبشان را به جان می‌خرند. روایت مظلومیت کودکان آسیب‌دیده از بمباران شیمیایی جنگ ایران و عراق در دوران دفاع مقدس و بیمارستان المعمدانی شهر غزه و بمباران هوایی رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل است ‌که به شهادت کودکان ختم می‌شود. در پایان فصل مشترک این دو روایت، نمایشگاهی از عکس شهدای کودک برای تماشاگران برپا می‌شود.

بازیگران این نمایش صادق کیانی‌مقدم و زهره غلامی هستند. دستیار صحنه موسیقی و افکت راحله حمزه‌ای، دستیار کارگردان و طراحی پوستر را مینا بهرامی‌تبار و ساخت دکور و اکساسوار را علیرضا حسین‌پور بر عهده داشته‌اند.

این نمایش از تولیدات مشترک مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی و تماشاخانه‌های سیار کانون است که قرار است روزهای ۱۱ تا ۱۳ دی ۱۴۰۲ در استان‌ لرستان بر روی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا ‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =