کد خبر: 335610
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
آغاز به‌کار سینما دانش‌آموزی کانون در گرگان

سینما دانش‌آموزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در مجتمع فرهنگی هنری شهر گرگان آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سرپرست کانون استان گلستان در این مراسم که با برگزاری یادبود برای کودکان و نوجوانان شهدای کرمان همراه بود، گفت: حادثه تلخ و اندوهناک شهادت جمعی از هموطنان عزیز و مظلوم در مسیر گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به دست ایادی دشمن و تروریست‌های جنایتکار، قلوب پاک مردم شریف ایران اسلامی را دردناک کرد.

آغاز به‌کار سینما دانش‌آموزی کانون در گرگان

الهه غیناقی با اشاره به راه‌اندازی سینما دانش‌آموزی، گفت: در این طرح، فیلم‌های مناسب هر گروه سنی که از سوی کارشناسان امور سینمایی کانون مورد تایید قرار گرفته است، در قالب بازدید جمعی و حضور گروهی دانش‌آموزان برای آنان به نمایش در خواهد آمد.

مسوول سینما تئاتر کانون نیز در سخنانی گفت: خرسندیم که این طرح پس از افتتاحیه‌ی کشوری در تهران و البرز، در استان گلستان نیز گشایش یافت و ظرفیتی پیش آمد که بتوانیم تولیدات فاخر کانون را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

آغاز به‌کار سینما دانش‌آموزی کانون در گرگان

احمد شهدادی، افزود: ۳۴ بسته فیلم تهیه شده و هر بسته متناسب گروه سنی و حوصله مخاطب ایجاد شده و در نظر داریم در کنار نمایش فیلم از تئاترهای مناسب هر گروه سنی نیز استفاده کنیم و برای هر استان از هنرمندان بومی همان استان نیز بهره بگیریم و با همکاری مدیران‌کل کانون در استان‌ها نمایش‌های مناسب را برای دانش‌آموزان در کنار فیلم‌ها اجرا کنیم.

وی با بیان این‌که فیلم‌های منتخب از افتخارهای کانون هستند، افزود: کانون فیلم‌هایی دارد که تاکنون برخی از آن‌ها را دانش‌آموزان تماشا نکرده‌اند.

پیش از آغاز آیین راه‌اندازی سینما دانش‌آموزی، مراسم بزرگداشت شهدای کرمان به‌ویژه شهدای کودک و نوجوان صورت گرفت که در آن دانش‌آموزان ضمن هم‌خوانی سرودهای حماسی، به ساخت شمع‌های کاغذی پرداختند.

گفتنی است مراسم آغاز فعالیت سینما دانش‌آموزی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان، روز یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ با حضور سرپرست، کارشناسان و مربیان کانون گلستان، معاون امور سینمایی و مسوول سینما تئاتر کانون، دانش‌آموزان مدرسه شاهد و با نمایش فیلم «یکی کم است» و «قدم یازدهم» برگزار شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای هماهنگی و تهیه بلیت با شماره ۰۱۷۳۲۱۳۹۷۱۱ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =