راهیابی انیمیشن «درسایه سرو» به جشنواره بین‌المللی سانتا باربارا آمریکا

انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» به بخش رقابتی سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سانتا باربارا» آمریکا راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن ۱۹ دقیقه و ۳۳ ثانیه‌ای «در سایه سرو» به کارگردانی شیرین سوهانی و حسین ملایمی از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها نماینده ایران در این دوره از جشنواره سانتاباربارا است.

در این دوره از جشنواره ۷۰ فیلم از کشورهای آمریکا، بریتانیا، هلند، بلژیک، فرانسه، چین، کانادا، لبنان، قطر، جمهوری چک، فنلاند، اسپانیا، آرژانتین، استرالیا، لهستان، ایتالیا، ایرلند، استونی، آلمان و برزیل رقابت خواهند داشت.

جشنواره بین‌المللی فیلم سانتا باربارا از قدیمی‌ترین فستیوال‌های جهان با رتبه الف به شمار می‌رود و از سال ۱۹۸۶ آغاز به کارکرده است.

این جشنواره هر سال در دو بخش کوتاه و بلند بهترین فیلم‌های داستانی، مستند و انیمیشن جهان را انتخاب و به برگزیده هر بخش، جایزه‌ای جداگانه اهدا می‌کند. در پایان نیز بهترین فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

محله سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیای آمریکا هر ساله میزبان برگزاری این جشنواره بین‌المللی است. هدف از این رقابت به نمایش درآمدن استعدادهای هنری فیلم‌سازان خلاق در مقیاس جهانی و پرورش آنها در ژانرهای مختلف است.

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی «سانتا باربارا» ۱۸ تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ (از ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۲۴) در شهر سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =