کد خبر: 336069
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
نوزدهمین نشست انجمن طنز کانون هرمزگان برگزار شد

نوزدهمین نشست انجمن طنز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در اداره کل کانون هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این انجمن با حضور فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی به عنوان مدرس، طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی کانون هرمزگان و اعضای انجمن طنز در سالن اجتماعات برگزار گردید.

غلامزاده که در نشست قبلی از اعضای انجمن خواسته بود داستان «میز میز است» و یک کتاب طنز را مطالعه کنند، در آغاز این نشست از آن ها خواست درباره ی این آثار صحبت کنند. وی در ادامه از اعضا خواست داستان های خود را بخوانند. سپس درباره ی این داستان ها با آن ها گفت و گو کرد.

غلامزاده نخلی هدف از خواندن این داستان ها را نگاه جدید به وقایع اطراف دانست و گفت: برای پرورش خلاقیت در نوشتن باید متون ادبی شاخص در حوزه‌ی طنز را در راستای ایده یابی و الگوپذیری مطالعه کنید. همچنین توجه به محیط پیرامون برای انتخاب سوژه های جذاب از زندگی روزمره، از نکات کلیدی در داستان نویسی طنز است.

وی با اشاره به شخصیت در داستان های طنز افزود: برای نوشتن نیاز است که کتاب های طنز بسیاری را مطالعه کنید. زیرا با خواندن و مطالعه کتاب های طنز موقعیت های اتفاق افتاده در داستان را شناسایی می کنید و این کار ایده هایی را در ذهن شما ایجاد می کند.

کارشناس مسئول فرهنگی هنری و ادبی کانون از اعضا خواست برای نشست بعدی حتماً یک داستان طنز کوتاه بخوانند. مطالعه‌ی کتاب های طنز کانون مانند آقای بی رویه، قند آباد، شاهنامه آخرش خوش است، جزیره بی تربیت ها و لطیفه های مدرسه ای و... به منظور شناخت طنز نویسان مطرح کشوری و خواندن آثار آن ها متناسب با گروه سنی به اعضا پیشنهاد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =