برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان را اعلام کرد

مدیر کل کانون استان به عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان برنامه‌های این کمیته در ایام مبارک دهه فجر را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر افزود؛ مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در شهرهای مختلف، هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نواختن زنگ انقلاب، برگزاری جشن‌های ویژه، ایام‌الله دهه مبارک فجر را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد؛ یکی از مهمترین رویدادها در شهر مقدس مشهد که همزمان با دهه فجر رقم خواهد خورد «مهرواره به رنگ انقلاب» است که در قالب‌های نقاشی، شعر و داستان پذیرای آثار کودکان و نوجوانان است و در روز ۲۲ بهمن در مسیر راهپیمایی به آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین ویژه‌برنامه‌های پویش کتابخوانی کودک و والدین با موضوع کتاب‌های انقلابی، برگزاری جلسات نقد با حضور شاعران انقلابی، جشن مشترک با اداره کل بهزیستی استان ویژه ۱۲ بهمن‌ماه برای کودکان و نوجوانان آسیب پذیر، ویژه برنامه تماشاخانه سیار برای کودکان محروم و آسیب‌دیده در ایام دهه مبارک فجر، اجرای ۴۵ قصه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامل قصه‌گویی و بیان خاطرات مبارزات شخصیت‌های انقلاب اسلامی ازجمله ویژه‌برنامه‌های دهه فجر مراکز فرهنگی هنری استان است.

زره‌ساز در ادامه عنوان کرد؛ رویداد کودک و شاهنامه به عنوان یک رویداد حماسی در حوزه کودک در حال برنامه‌ریزی است که به صورت مشترک با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد انجام خواهد شد و آغاز مراحل اجرایی آن از دهه فجر خواهد بود.

مسئول کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان رضوی، برگزاری «نمایشگاه بازی و کاردستی»، تهیه و انتشار کلیپ «اقوام خراسانی»، تهیه و انتشار کلیپ شعر انتظار با حضور اعضا و مربیان شاعر،   ویژه برنامه رصد آسمان به مناسبت روز ملی فناوری فضایی، برپایی جشن دهه مبارک فجر در مراکز فرهنگی سراسر استان و برپایی ایستگاه به رنگ انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون خراسان رضوی اعلام کرد.

مدیرکل کانون خراسان رضوی در ادامه به سفر و بازدید از مراکز فرهنگی هنری و برگزاری نشست حوزه‌ای در این ایام اشاره کرد و گفت: نشست‌های حوزه‌ای یکی از نقاط عطف در برنامه‌ریزی مراکز استان است چرا که هم‌افزایی مربیان و کارشناسان در این نشست‌ها منشا اتفاقات و فعالیت‌های موثری برای کودکان و نوجوانان است.

وی در خاتمه افزود: با توجه به جلسات برگزار شده در کمیته کودک و نوجوان دستگاه‌های عضو این کمیته نیز به ارائه برنامه‌های متنوعی از جمله «روایت پیشرفت»، اجرای تئاتر،  لیگ اکران و تحلیل فیلم «فیلمبال»،  شروع رویداد ملی سفر قهرمان، اردوی صعود،  شروع رویداد  استانی بازیستا و... می‌پردازند.

گفتنی است: مراکز کانون در شهرها، بخش‌ها و مناطق محروم روستایی و شهری خراسان رضوی از ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ماه به مناسبت ۴۵سالگی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی میزبان کودکان و نوجوانان می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =