کد خبر: 336540
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
بازدید 164
مراسم پایانی "اولین جشنواره ملی از ایده تا اجرا" برگزار شد

مراسم پایانی "اولین جشنواره ملی از ایده تا اجرا" همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی از ایده تا اجرا روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ همزمان با آغاز ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  با حضور فروهر معدنی مدیر کل آفرینش های فرهنگی ، مجتبی حاذق مدیر آفرینش های ادبی و هنری همچنین جمعی از مسئولین و مدیران کل استانی و تعدادی از منتخبین این جشنواره در سالن همایش های سردار شهید سلیمانی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

مراسم اختتامیه  "اولین جشنواره ملی از ایده تا اجرا"  یازدهم بهمن ماه، هم زمان با آغازایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب  اسلامی برگزار شد.

در آیین آغاز مراسم ، خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان و مدیر دبیرخانه اولین جشنواره  ملی " از ایده تا اجرا " طی سخنانی به بیان اهداف مهم این جشنواره پرداخت و گفت : نونگری و نواندیشی درایده و اجرای فعالیت های ادبی، تبادل تجربه های ادبی موفق ،همچنین ترغیب مربیان ادبی و ایجاد انگیزه در زمینه خلق شیوه های نوین در طرح های ادبی  و شیوه های تدریس ، مهم ترین دستاورد های ما و همکاران سراسر کشور در این جشنواره است .

ایشان همچنین ازحضور و همراهی ۳۱ استان کشور و مدارس بخش ابتدایی استان در این جشنواره تقدیر و تشکر نمود واعلام کرد: در این مراسم  ،از میان ۴۴۰ اثر رسیده به این دبیرخانه ، ۱۶ نفر از برگزیدگان در بخش های نوشتن خلاق، مکاتبه ای، کارگاههای شعر و داستان، طرح های طنز و آزاد، طرح نو و بخش ویژه ی معلمان و دانشجو معلمان که به مرحله داوری و نهایی راه یافتند ،مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

آقای خدابخشی  در ادامه تاکید کردند : چنین جشنواره ها و همایش هایی  دقیقاً منطبق  با اهداف اصلی کانون پرورش فکری و تولید محتوای خلاق ومؤثر در پرورش استعدادهای ادبی ، برنامه ریزی و اجرایی شده است  و امید است با حمایت های بیشتر مسئولین استانی و ملی چه در کانون پرورش فکری و چه  نهادهای فرهنگی دیگر بتوانیم در مسیر تولید محتوا و ایده های خلاق و سازنده در همه ی بخش های فرهنگی هنری و ادبی حرکت کنیم.

سید جمال ویزیری مدیرکل اموزش و پرورش استان سمنان نیز با حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره از همراهی ارزشمند معلمین مدارس اظهار تشکر نمود و این گام بزرگ و بسیار تاثیر گذار کانون پرورش فکری استان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: همواره مطالعات و پژوهش های فرهنگی در مدارس و آموزشگاهها نشان داده است که می بایست دانش آموزان و قشر کودک و نوجوان را با توجه به توانایی هایشان سنجید و مورد حمایت و تشویق قرار داد و آموزش مستقیم ،آن  کارکرد مدنظر مدرسین و معلمین را برای دانش آموزان نخواهد داشت .

مهرناز نصیری دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی از ایده تا اجرا نیز در گفتگو با خبرنگار جشنواره ضمن بیان تاریخچه این فرایند بزرگ  و برگزاری جشنواره  در سال های پیشین  گفت: اولین گام در شکل گیری این حرکت ارزشمند در سال ۱۳۹۴ بصورت پروژه ی تحقیق فعالیتهای ادبی و بررسی کتب مورد تایید کانون پرورش فکری بصورت کتابخانه ای، برداشته شد و در سال های پس از آن در تجربه های موفق و پربار استانی ، منطقه ای ، دو منطقه ای  مورد اجرا و بررسی قرار گرفت و سپس در سال جاری توانستیم توفیق برگزاری در گستره ملی کانونی  و همچنین استانی مدارس ابتدایی را داشته باشیم .

امید که نهالی که با تلاش و دلسوزی به بارنشسته قد بکشد و در سال های پیش رو با همت همه ی همکاران فرهنگی هنری ادبی سراسر کشور به درخت تنومند تولید محتوای خلاق  تبدیل شود .

‌شایان ذکر است در فرایند  آئین پایانی " اولین جشنواره ملی از ایده تا اجرا " مراسم رونمایی از کتاب رمان نوجوان با عنوان " به جای من برو حرم " نوشته ی نویسنده ادبیات دفاع مقدس " خانم مونا جوان" با حضور خانم فروهر معدنی ؛ مدیرکل آفرینشهای فرهنگی کشور ، اقای مجتبی حاذق؛ مدیر آفرینشهای ادبی و هنری کانون کشور ، همچنین جمعی از مدیران کل استانی و خانواده شهید ه "بتول صفدری" به نیکی انجام شد.

گفتنی است  رمان مذکور در راستای بزرگداشت کنگره سه هزار شهید است و با پشتیبانی و حمایت کانون پرورش فکری استان سمنان به نگارش درآمده است و قرار است در مراسم بزرگداشت سه هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ معرفی و عرضه گردد.

اجرای چندین طرح خلاق منتخب  بصورت حضوری ، همچنین  برگزاری  نشست تحلیل و بررسی طرح های خلاق رسیده و شیوه های تدریس معلمان ومربیان ادبی با حضور داوران کشوری جشنواره ملی از ایده تا اجرا با حضور مربیان برگزیده و همکاران فرهنگی هنری ادبی استان ، همچنین مربیان ادبی کانون پرورش فکری سراسر کشوربصورت مجازی، عصر روز چهارشنبه یازدهم بهمن از بخش های مهم و پربار جشنواره بود .

مراسم اختتامیه  "اولین جشنواره ملی از ایده تا اجرا"  یازدهم بهمن ماه، هم زمان با آغازایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب  اسلامی برگزار شد.

در ادامه نیز ، قرائت بیانیه داوران  توسط دبیراجرای، پخش کلیپ معرفی داوران و تقدیر از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره توسط مدیران کل استان وآفرینش های فرهنگی ، ادبی و هنری ، پایان بخش آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی طرح های خلاق با عنوان " از ایده تا اجرا" بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =