گروه داوران و ناظر جشنواره سرود آفرینش

داوران در این جشنواره با گروه‌های قوی مواجه شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهار محال و بختیاری، گروه داوران و ناظر هیات داوران دومین جشنواره ملی سرود آفرینش به ابراز عقیده و پیشنهاد در مورد این دوره از جشنواره پرداختند.

گروه داوران جشنواره سرود آفرینش

آذر مشهدی، ناظر هیات داوران: حضور گروه‌های سرود، با شور و شوق وصف ناشدنی با همراهی مربیان از دورترین نقاط استان چهارمحال و بختیاری  رنگ و بوی جشنواره را تغییر داده بودند و می‌توان گفت از مهمترین نقاط قوت این رویداد استانی، حضور گروه فراگیر با اعضای کم بینا، ناشنوا و جسمی و حرکتی بود.

ناظر جشنواره گفت: استقبال و حضور مشتاقانه و فعال مسئولین استانی در این برنامه حکایت از ارتباط و تعامل کانون استان با سایر نهادها و ارگانها داشت‌ که در مراسم اختتامیه، با آرائ هیئت داوران، دو گروه در دو بخش کانونی و آزاد به همراه گروه فراگیر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

مشهدی ادامه داد: امید است همچنان با حمایت و پیگیری‌های همکاران عزیز در استان‌ها و ستاد، شاهد شکل‌گیری هر چه بهتر گروه‌های سرود در مراکز کانون باشیم.

گروه داوران جشنواره سرود آفرینش

شهرام فتحی عضو هیات داوران گفت: از برگزارکنندگان این جشنواره بسیار سپاسگزارم، کیفیت آثار راه‌یافته به این جشنواره بسیار عالی و در سطح بالایی بود، اینجانب بعد از سی‌سال حضور در عرصه‌ی موسیقی و داوری جشنواره‌های سرود، در هیچ جشنواره‌ای شاهد حضور این تعداد سرود قوی و تکنیکی نبوده‌ام ولی در بعضی از موارد دارای اشکال‌هایی بودند که امید آن می‌رود در آینده‌ای نزدیک از طرف کانون، دوره‌های تخصصی سرود و نمایش برگزار گردد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره، با گروه‌های قوی مواجه شدیم که با توجه به آیین‌نامه‌ی جشنواره، برای انتخاب آثار برگزیده، با مشکل روبرو شدیم.

وی اضافه کرد: داوری و قضاوت در این جشنواره‌ بخاطر رعایت نکردن مواردی همچون تفکیک جنسیتی و تفکیک گروه سنی در داوری دچار مشکل شد. یعنی ما کودک دبستانی دختر و یا پسر را با یک جوان دبیرستانی مقایسه می‌کردیم و از بین آنها مجبور به انتخاب بودیم که این از لحاظ اصول صدایی دارای اشکال بزرگی است.

فتحی گفت: بهتر است برای برگزاری اصولی‌تر این جشنواره، این موارد بررسی کارشناسی شده و دقیق‌تری انجام شود.

گروه داوران جشنواره سرود آفرینش

مرضیه اسماعیلی عضو دیگر هیات داوران گفت: از جمله دست‌آوردهای جشنواره، کشف استعدادهای جدید برای اجرای صحنه‌ در زمینه‌ی سرود و جسارت و نبوغ در همه‌ی زمینه‌های هنری در بر داشت. امید است که با همت و همیاری مسولین از این آثار بیشتر و بیشتر ببینیم.

وی گفت: گروه‌ها در صورت امکان در کنار رهبر و سرپرست سرود از کارگردانان و هنرمندان در عرصه‌ی نمایش نیز بهرمند شوند زیرا جشنواره‌ی سرود آفرینش، یک جشنوراه‌ی  سرودنمایش است .چرا که استفاده‌ی به جا از حرکات موزون طراحی هر چند ناچیز صحنه و لباس .خلاقیت‌های نمایشی و... جلوه‌ی آثار را زیباتر و پربارتر می‌کند.

اسماعیلی اضافه کرد: تدبیر مسئولین جشنواره در مورد تفکیک هنرمندان چه از لحاظ سنی و چه از لحاظ جنسیت ما را بر این می‌دارد که آثار را با عدالت و قضاوت بهتری بررسی کنیم.

گروه داوران جشنواره سرود آفرینش

کیامرث هیاریان، از اعضای هیات داوران گفت: مرغک کانون بالاخره بر شانه‌ی دومین جشنواره سرود آفرینش نشست و بنده به عنوان مربی و خواننده‌ی گروه کر به خوبی می‌دانم که چقدر شیرین و دلپذیر است تا در یک گروه سعی شود طنین مهر و محبت را در نوای خوش و دلنشین موسیقی و ظرافت روح لطیف دختران و پسران کانون را در صدای زیر(سوپرانو) و حماسه‌ی دلاوران این سرزمین را با صدای قوی (باس) فریاد زد و به گوش همگان رساند.

وی گفت: در اولین دوره از سرود آفرینش که بنده به عنوان مربی گروه سرود حضور داشتم، معایب و محاسنی وجود داشت که در این دوره از جشنواره، معایب گذشته از میان رفته و خوبی‌های آن صدچندان شده است و این آغاز راه است و تازه در دومین جشنواره سرود آفرینش هستیم.

هیاریان اضافه کرد: دوستان، مواردی را به عنوان پیشنهاد مطرح کردند و اینجانب هم مشکل داوری در این جشنواره را در مواردی همچون عدم انجام تفکیک جنسیتی و گروه سنی در رقابت و عدم برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان سرود و افزودن به تعداد برگزیدگان هر استان می‌دانم. باشد تا مرغک کانون همچنان بر شانه‌ی اهالی فرهنگ و هنر کودک و نوجوان این مرز و بوم جاویدان و پراقتدار باشد.

گفتنی است مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در دو بخش آزاد و کانونی در روزهای 15 و 16 بهمن 1402 در استان چهامحال و بختیاری برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =