جمهوری اسلامی تحولی رو به پیشرفت در کانون ایجاد کرد

به مناسبت دهه مبارک فجر نخستین خانه نجوم استان در مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آیین افتتاح نخستین خانه نجوم استان در مجتمع فرهنگی و هنری کانون قزوین برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی-امنیتی استاندار، محمدرسول ملاحسنی مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری، محمد خورشیدی مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، سعید وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حجت الاسلام غلام‌حسین شهسواری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و شمار دیگری از مسئولان حضور داشتند.

در آغاز این برنامه پس از تلاوت قرآن مجید و سرودملی، سید علی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همراه با خیرمقدم گویی به مهمانان و گزارش روند راه اندازی این مرکز علمی، ابراز خرسندی کرد که در دهه مبارک فجر امسال زمینه برخورداری کودکان و نوجوانان از خانه نجوم فراهم شد تا برای کشف استعداد و ارتقای علمی علاقه‌مندان به این دانش در سطح استان بسترسازی شود.

در ادامه فاطمه محمدبیگی رییس مجمع نمایندگان استان با برشماری خاطرات خوب خود از عضویت کانون، فراگیری دانش‌های بنیادین از جمله نجوم و فناوری‌های نوین را از اولویت‌های پیشرفت ایران اسلامی و همراهی با تمدن جهانی دانست و از اینکه کانون استان قزوین گامی موثر دراین راستا برداشته است، قدردانی کرد.

وی تلاش کانون برای ایجاد فرصت برای فعالیت‌های علمی سودمند را در مسیر مصون‌سازی کودکان و نوجوانان از تهدیدهای امروز به ویژه فضای مجازی موثر و ارزشمند دانست.

استاندار قزوین نیز با اشاره به حمایت و اعتبار بخشی جمهوری اسلامی از کانون تاکید کرد: جمهوری اسلامی تحولی رو به پیشرفت در کانون ایجاد کرد.

وی با اشاره به این که بسیاری از افراد تاثیرگذار امروز تربیت شده کانون هستند، تلاش مستمر و برنامه ریزی مدیریت کنونی و دست اندرکاران را برای توسعه و ارتقا عملکرد کانون موردتحسین قرار داد.

در ادامه یکی از اعضای فعال کارگاه‌های نجوم کانون درباره دانش نجوم مطالبی مطرح کرد و نماهنگی از روند ساخت و ساز و فضاسازی این مرکز پخش شد.

افتتاح نخستین خانه نجوم استان و توضیحات کارشناس بخش آخر این برنامه بود.

گفتنی‌ست این پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و برای احداث و راه اندازی این مرکز چهل میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است .

جمهوری اسلامی تحولی رو به پیشرفت در کانون ایجاد کرد

جمهوری اسلامی تحولی رو به پیشرفت در کانون ایجاد کرد

جمهوری اسلامی تحولی رو به پیشرفت در کانون ایجاد کرد

جمهوری اسلامی تحولی رو به پیشرفت در کانون ایجاد کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =