مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش برگزار شد

مرحله استانی دومین جشنواره سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» همزمان با دهه مبارک فجر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرحله استانی با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» با حضور ۱۰ گروه سرود روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سینما کودک مجتمع آفرینش بندرعباس با آیین افتتاحیه و اختتامیه برگزار شد .
آیین افتتاحیه این جشنواره با قرائت قرآن کریم توسط عضو نوجوان سلیمانی آغاز شد.
جشنواره سرود، فرصتی برای داشتن جهانی بهتر است.
پروین پشت کوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، در دومین جشنواره ملی سرود آفرینش اظهار کرد: کانون ۶۰ فعالیت متناسب با روحیه و علاقه کودکان و نوجوانان دارد. یکی از این فعالیت ها سرود است.
سرود، مقدمه ای برای تمرین زندگی
وی افزود: این جشنواره در ظاهر یک عمل رقابتی است اما در واقع تمرین مهارت های زندگی ،  دور هم جمع شدن، سخن گفتن، احترام به یکدیگر، در یک کلام، خوب زندگی کردن  را تمرین می کنند. 

مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش برگزار شد

پشت کوهی با اشاره به شعار جشنواره یعنی "نغمه های روشن فردا" اشاره کرد: نوجوانان در آینده هر شغلی که داشته باشند، لازم است  یاد بگیرند بهتر زندگی کنند و هرکس در شغل خود بهترین باشند؛ و این جشنواره، تمرینی برای اهدف بلند است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره کار گروهی و عضوی از گروه بودن را به شرکت کنندگان یاد میدهد و هرکس با شرکت در این جشنواره برای بهتر شدن خود، تلاش میکند که میتواند فرصتی برای تمرین برای بهتر کردن شهر، کشور و جهان شود.
با آغاز این رقابت ها، گروه های سرود کانونی و آزاد با نام های سرود امام زمان (عج)، صلح، باران، قلب جغرافیا، یا محمد، پدر، خلیج فارس، لشکر مخلص خدا، سرفرازم، آب آسمونی به اجرا پرداختند.
آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود آفرینش 
پروین پشت‌کوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان،در اختتامیه مرحله استانی جشنواره سرود ملی آفرینش گفت: ۵۰۰ نفر دانش آموز هرمزگانی در این جشنواره شرکت کردند؛ و از این تعداد ۲۰۰ نفر به مرحله استانی رسیدند.
سرود، عاملی در پیروزی انقلاب اسلامی
وی افزود: در سال ۱۳۵۷ سرود های زیادی در توصیف حال و هوای انقلاب سروده شد که هرکدام نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند.
پشت‌کوهی با توجه به نقش مربیان کانون در پرورش کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: مربیان باید بچه ها را به خواندن ادبیات کهن و کلاسیک دعوت کنند؛ زیرا خوانش و دانش بیشتر باعث ماندگاری این آثار و بهبود بخش سرود می‌شود.

مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: سرود نویسی و سرود خوانی فرصتی برای توجه به نعمت های الهی است.
وی افزود: کودکان و نوجوانان باید قدر زندگی و حال را بدانند و از هر موقعیتی برای پرورش و شکوفایی استعداد های خدادادی استفاده کنند.
حقانی ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای کانون و مربیان، تاکید کرد: انشاءالله شرکت کنندگان این جشنواره ارزش فرصتی که در اختیارشان هست را بدانند و از آن برای ایران قوی و اسلامی بهره بگیرند.مجید عباسی، بهزاد طراحی و محمد زارعی داوری این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.
در ادامه و آیین اختتامیه این جشنواره با رای هیئت داوران این دوره در بخش «کانون» گروه سرود «ولایت» بعنوان برگزیده اول ،گروه سرود «خلیج همیشه فارس» برگزیده دوم و گروه سرود «قلب جغرافیا» به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند.
همچنین در بخش «آزاد» گروه سرود فداکار برگزیده اول، گروه سرود «لشکر مخلص خدا» برگزیده دوم و گروه سرود «دریای نور» به عنوان برگزیده سوم معرفی شدند.
لازم به ذکر است، برگزیدگان اول در این دوره به مرحله ملی سرود آفرینش راه یافتند.
در بخش عموم یا جنبی جشنواره با رای داوران در بخش شعر برتر (شعر فدارکار)، تکخوان برتر (تک خوان سرود لشکر مخلص خدا)، مربی برتر (عیسی ترکی زاده)، آهنگسازی برتر (آهنگ سرود فداکار)، برترین پوشش در گروه ها( پوشش سرود خلیج همیشه فارس) و در بخش حرکت نمایشی (سرود خلیج فارس) انتخاب شدند.
گفتنی است،واحد آفرینش‌های کانون به منظور عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه از اهداف کلی و بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش آموزان در عرصه‌های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا ، این جشنواره با موضوع سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =