وظیفه کانون پرورش فکری کاشت بذر ایمان در دل آینده‌سازان کشور است

تولیت آستان قدس رضوی کاشت بذر ایمان در دل آینده‌سازان کشور را از مهمترین وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار با مدیرعامل و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، طی سخنانی به اهمیت این کانون در هویت‌سازی و تربیت فکری، ایمانی و رفتاری کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان کشور اشاره و اظهار کرد: هدایت انسان‌ها از عالی‌ترین توفیق‌ها و ارزشمندترین اعمالی بوده که خداوند آن را رسالت اصلی پیامبران الهی قرار داد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظیفه هدایت و کاشت بذر ایمان در دل آینده‌سازان کشور بزرگ ایران برعهده دارد.

وی با اشاره به روایت «عَلَیکَ بِالأْحداثِ فَإنَّهُم أسرَعُ إلی کُلِّ خَیرٍ؛ نوجوانان را دریاب، که این گروه در پذیرش هرخوبی بیشتر شتاب می‌کنند.» از امام صادق(ع)، گفت: استعداد و پذیرش خوبی‎ها، در کودکان، نوجوانان و جوانان بالا است، از این رو باید دین و ایمان را به مسئله آنان تبدیل کرد؛ به‌طوریکه نسل آینده کشور برای پذیرش توحید، دین و ایمان احساس تشنگی و نیاز کند.

وظیفه کانون پرورش فکری کاشت بذر ایمان در دل آینده‌سازان کشور است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) احساس نیاز به دین، معنویت و اخلاق را در جامعه ایجاد کرد؛ خاطرنشان کرد: پیغمبر اکرم(ص) نیازهای صحیح جامعه همچون عدالت، پاکیزگی، امانت‌داری و غیره را شناسایی و مبتنی بر دین به آن‌ها پاسخ می‌داد؛ از این رو مردم به دین و اسلام گرایش پیدا کردند.

وی افزود: کانون پرورش فکری باید مسئله‌ها و دغدغه‌های کودکان و نوجوانان را شناسایی و مبتنی بر ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی برای تقویت روحیه دینی و انقلابی نسل جدید به آن‌ها پاسخ دهد؛ اگر نسل جوان مبتنی بر مسائلش به دین احساس نیاز کند، آنگاه اعتقادها و باورهای دینی در او تقویت و تحکیم می‌شود و موج تبلیغات سوء دشمنان علیه اخلاق و ارزش‌های الهی و انسانی بی‌اثر خواهد شد.

حجت‌الاسلام مروی گفت: در مورد انتخابات باید این احساس در نسل جوان به وجود آید که حتی یک رأی‌شان برای امنیت، اقتدار و عظمت کشور و حفظ اسلام مهم است.

وظیفه کانون پرورش فکری کاشت بذر ایمان در دل آینده‌سازان کشور است

تولیت آستان قدس رضوی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اعلام آمادگی در مورد پذیرش نقطه نظرها و پیشنهادهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی این گروه سنی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در آستان قدس رضوی برنامه‌های تربیتی و پرورشی مرتبط با نسل آینده را بسیار مهم می‌دانیم، در همین رابطه رواق کودک در حرم مطهر ایجاد شده تا در فضایی جذاب برای کودکان و در قالب‌های سرگرم کننده و با زبان متناسب با سنشان مفاهیم امامت، معارف اهل بیت(ع) و زیارت به آن‌ها منتقل شود، همچنین رواق نوجوان در دست آماده سازی است.

پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گزارشی از فعالیت‌های کانون ارائه و از برنامه‌های کانون در شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی برای تعمیق هرچه بیشتر مبانی اسلامی و انقلابی در نسل آینده کشور سخن گفت و از برنامه‌ریزی‌های جداگانه و تخصصی کانون با توجه به اقتضائات متفاوت گروه‌های سنی کودک و نوجوان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =