نشست‌های دوپنجره منجر به تعامل میان مولف، متن اثر و مخاطب می‌شود

بابک نیک‌طلب شاعر توانمند حوزه ادبیات کودک و نوجوان با حضور در برنامه «دوپنجره» استان البرز با مخاطبان بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست، اعضای نوجوان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقد و بررسی کتاب بابک نیک‌طلب با عنوان «تا خیابان خوشبخت» پرداختند.

بابک نیک‌طلب درباره تجربه حضور در برنامه دوپنجره کانون استان البرز گفت: پس از گذشت چند سال دوباره روبه رو شدن با مخاطبان برایم دل‌انگیز بود. نگاه تازه حاضران در مواجهه با کتاب «تا خیابان خوشبخت» پس از مدت‌ها جالب توجه بود و انتخاب برخی شعرها ازسوی بچه‌های امروز توانست در ادامه مسیر، راهنمای من باشد.

وی با ابراز خرسندی از رویارویی و دیدار اعضای ادبی نوجوان کانون با پدیدآورندگان آثار بیان کرد: جدای از مطالعه کتاب، امتیاز کانون بررسی و تحلیل کتاب در جمع اعضاست و از آن مهم‌تر انتقال نظر و ارائه پیشنهاد به مولف در جریان آفرینش ادبی اوست. این شرایط شاید برای شاعران و نویسندگان بزرگسال به ندرت پیش می‌آید اما دوپنجره این ابتکار را رقم زده است.

نشست‌های دوپنجره منجر به تعامل میان مولف، متن اثر و مخاطب می‌شود

این نویسنده تصریح کرد: فراهم کردن امکان لازم برای بیان اندیشه و زمینه‌سازی طرح افکار و آرای مختلف در خصوص یک کتاب، موجب جرأت دادن به نوجوانان برای تولید و تقویت آثار بکر است. این خود به رشد فرهنگ، خواندن و ایجاد جریان‌های مختلف ادبی کمک می‌کند.

نیک‌طلب بیان کرد: کتاب «تا خیابان خوشبخت» نام کتاب من برای این جلسه دوپنجره بود. کتاب شامل ۱۳ شعر نوجوان در موضوع‌ها و قالب‌های گوناگون درباره زندگی، دوستی، آرزو، طبیعت و... است.

وی افزود: این نشست‌ها زمینه بیان نظرها، حرف‌ها و دغدغه‌های نوجوانان امروز را فراهم می‌کند که در بلندمدت ساختار اشعار و آثار آینده مرا در مسیر نیاز، خواست و گشودن رمز و رازهای نوجوانی شکل می‌دهد. نیازهایی که برای بهتر زندگی کردن باید به آن‌ها پرداخت.

بابک نیک‌طلب در پایان گفت: این اتفاق با همه سختی‌ها و مصائبی که برای مجریان کانونی دارد بی نظیر و به خاطر ایجاد تعامل میان مولف، متن اثر و مخاطب بسیار ارزشمند است. امیدوارم در تمام فصول سال تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =