جشن کودکان سندروم داون با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار گردید

مراسم روز جهانی سندرم داون و جشن شکرانه نوروز با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل استان کردستان، مراسم روز جهانی سندرم داون و جشن شکرانه نوروز با حضور سرپرست اداره کل بهزیستی استان کردستان، مدیر بهزیستی سنندج، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نماینده انجمن ضایعه نخاعی، نماینده انجمن نابینایان و جمعی از کودکان مبتلا به سندرم داون و خانواده های آنان در تالار جانبازان معلولین برگزار شد.

در بخشی از برنامه حمیدرضا گوهری در بین سخنرانی اش  اذعان کرد: این ویژه برنامه ها و نشست ها باید افزایش پیدا کند، تا اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه انجام شود و بی شک اثرات مثبت آن را شاهد باشیم و حضور پررنگ فرشته های سندرم داون را در جامعه داشته باشیم.

وی افزود: در واقع همه افراد در دنیا اعم از والدین و افرادی که با این افراد سروکار دارند، می بایست اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورند. فرشته های سندرم داون در بسیاری از زمینه های ورزشی، فرهنگی هنری و ادبی توانمند هستند. گوهری با اشاره به این که سندروم داون یعنی یک کروموزم اضافه که مهربانی بیشتر و گذشت بیشتر را همراه دارد و دنیای تازه‌ای برای یک انسان و خانواده‌اش است  چرا که آن ها فرشته‌هایی هستند که به گفته مادران و مربیانشان درونی پر از عشق و صداقت و مهربانی دارند.

گوهری اظهار داشت: کانون پرورش فکری با اهدای بسته فرهنگی متناسب به این فرشته ها میخواهد به آن ها بگوید که درهای کانون به رویشان باز است و می توانند برای شرکت در فعالیت های مرتبط مهمان مراکز فرهنگی هنری کانون باشند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به این فرشته ها وظیفه ی همه ی ماست افزود: در کانون نمایشگاهی از نقاشی های این عزیزان برپا خواهد شد. وی در خاتمه با تقدیر از  فعالیت کانون خیریه سندرم‌ داون استان‌کردستان گفت: فرزندان دارای سندرم داون به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند و ما رسالتمان خدمت به کودکان ‌نوجوانان است، از حمایت ها و تلاش مجموعه کانون استان در راستای ارتقای فرهنگی آن ها دریغ نخواهیم کرد.

در این مراسم دیگر مسئولین استانی نیز حضور داشتند تا با همدلی وهمراهی در کنار خانواده ها و فرشته های سندرم داون باشند. گفتنی ست روز جهانی مبتلایان به "سندرم داون" هر ساله ۲۱ مارس  مصادف با اول فروردین است  و در کشورمان با توجه به مصادف شدن با عید نوروز، چند روز زودتر با حضور کودکان مبتلا به سندرم داون و خانواده های آنان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =