صدای پای بهار به‌گوش رسید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر، با مجموعه نمایش‌های «صدای پای بهار»، به استقبال بهار قرآن و طبیعت رفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر، در آستانه بهار قرآن و طبیعت، مجموعه نمایش‌های بومی‌محلی«صدای پای بهار» را با حضور امام‌جمعه، اولیای تربیتی و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز مدارش شهرستان روی صحنه‌برد.

صدای پای بهار به‌گوش رسید

صدای پای بهار به‌گوش رسید

صدای پای بهار به‌گوش رسید

طی این حرکت فرهنگی هنری که به‌منظور افزایش نشاط اجتماعی، آشنایی افزون‌تر مخاطبان با آیین‌ها و سنت‌های بومی‌محلی و تلاش برای صیانت از این داشته‌های فرهنگی صورت‌گرفت، بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مربیان و اعضای کانون پرورش فکری نیز به نمایش‌گذاشته‌شد.

برهمین اساس، گروه‌ نمایشی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، در قالبی به هم‌پیوسته، نمایش‌های آیینی‌سنتی «نوروزخوانی»، «عروس گوله»، «رابه چره» را به سرپرستی منیژه واحد، مربی هنری به اجراگذاشت و با استقبال گسترده مخاطبان روبروشد.

امام جمعه شهرستان رودسر هم از حاضران در این ویژه‌برنامه بود و ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر و ارزش‌مند مربیان کانون برای پاس‌داشت فرهنگ‌ایرانی‌اسلامی، از اهمیت طرح‌ریزی این برنامه‌ها برای نسل کودک و نوجوان صحبت‌کرد.

صدای پای بهار به‌گوش رسید

حجّت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم ابراهیمی نوری در ادامه، از تمایل ذاتی بشر به نو شدن و استقبال از نوگرایی سخن‌گفت و افزود:  استقبال از بهار قرآن و طبیعت را در فطرت انسان ریشه‌دارد.

وی برهمین اساس نیز اجرای ویژه‌برنامه‌های بومی‌محلی را هوشمندانه بستری برای تقویت باورهای دینی آینده‌سازان ارزیابی‌کرد و استمرار این حرکت‌های فرهنگی‌هنری را خواستارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =