کانونی که باشی دغدغه‌ات پرورش فکر کودکان و نوجوانان  است

سارا نوشیر، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هنرهای نمایشی، از سال‌ هفتاد و نه همکاری با کانون را با  تمرین قصه‌گویی آغاز نمود. و در جشنواره های استانی منطقه‌ای و کشوری قصه‌گوی منتخب شد. وی همچنین مدرس هنر و خلاقیت، هنرهای نمایشی و قصه گویی است.

وی مربی فرهنگی موفق کشوری در سال هشتاد و شش،  مربی فرهنگی موفق کشوری در سال هشتاد و نه  ومنتخب جشنواره نوآوران با موضوع معرفی وقایع در بخش کشوری سال هشتاد و چهار بود. در سال هشتاد و هفت، به عنوان مسئول نمونه در بین دستگاه های اجرایی شهرستان شد.

سال نود و شش مربی نمونه استانی شد. در سال نود و سه مربی موفق در فعالیت‌های کتاب‌خوانی بود و داور چندین دوره جشنواره استانی و کشوری در بخش‌های قصه‌گویی و شعر خوانی و ... بود. او در بخش تئاتر نیز موفقیت‌هایی داشته است و در سال هشتاد و هفت، مرکز وی به عنوان مرکز برتر کانون پرورش فکری مازندران معرفی شد.

کارگردانی حدود شصت نمایش کودک و نوجوان، دستیار کارگردان فیلم کوتاه و ساخت و طراحی عروسک های نمایشی، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی هنری سارا نوشیر است.

وی در پاسخ به سابقه فعالیت خود در کانون و موفقیت‌های مرکز نوشهر گفته است: در شهرستان‌های نوشهر و چالوس خدمت کردم و در سمت مربی و مسئول بودم. هم اکنون مسئول مرکز نوشهر هستم.

او  کارگاه های نقالی و شاهنامه خوانی را  از برنامه‌های شاخص سال ۱۴۰۲ کانون نوشهر دانست و آنرا مساله مهمی در جذب و پایدار سازی اعضا عنوان کرد و افزود: در واحد موسیقی و سلفژ خوانی، نت‌خوانی، نت‌شناسی و آواشناسی نیز فعالیت‌های تخصصی با اعضا داشتیم.

نوشیر از افتتاحیه مرکز نجوم در غرب استان به عنوان  یکی از افتخارات مرکز نوشهر عنوان کرد که با همت مدیرکل کانون و همکاران استان در این کانون راه‌اندازی شده است و آماده ارایه خدمت به گروه سنی کودک و نوجوان در غرب استان است.

برگزاری پیک امید یا همان اردوهای جهادی در مناطق کمتر توسعه یافته یکی دیگر از برنامه های مهم مرکز بود که سارا نوشیر به آن اشاره داشت.

این مسئول از طرح ها و برنامه های پیش روی کانون در سال جاری خبر داد و اظهار داشت:  توسعه باشگاه کتاب‌خوانی، باشگاه‌های فرهنگی، اجرای گروه سرود با اعضای کانون برای مراکز فرهنگی هنری و مدارس و آمادگی‌ برای اجرای استانی، تولید نمایش توسط اعضای کانون و اجرا در برنامه های شهرستانی و استانی از عمده اهداف پیش روی ماست.

مربی مسئول کانون نوشهر اجرای برنامه‌های مشترک با هم افزایی تشکل‌ها و دستگاه‌های فرهنگی  به عنوان یکی از نقاط مهم و موثر در کیفی بخشی کار کانون اشاره کرد و در این خصوص گفت: این هم‌افزایی هم به کانون و هم به جریان فرهنگی شهرستان کمک می‌کند و از آنجایی که کانون متولی امر کودک و نوجوان در شهرستان است و مسئول کمیته کودک و نوجوان می باشد کلیه ادارات در بخش فرهنگی می توانند هم‌قدم کانون شوند و در این تلاش جمعی همراهی کنند تا آینده بهتری برای کودکان رقم بزنند تا این مسئله در حد یک شعار باقی نماند.

وی در سخن پایانی از دغدغه‌هایش در کانون گفته است و بیان داشت: از زمانی که در کانون مسئول شدم قدم هایم را با احتیاط بیشتر بر می دارم قبلا خیلی تندتر راه می رفتم!

بیشتر در فکرم، در فکرم که رنگ خودکار مسئولیتم که تمام شود؛ نکند برای کودکان شهرم کاری نکرده باشم.  

بزرگترین ترس دوران کاری‌ام این است؛ که نکند عمر کاری‌ام تمام شود و من هم نتوانم برای کودکان شهرم حرکتی کنم هر چند در حد یک قدم.

همیشه به دنبال کارهای خلاق و اجراهای متفاوت از تعریف‌های عام هر فعالیت هستم این خلاقیت و اجرای آن سیالی ذهن می خواهد و تیم همراه. از خداوند بزرگ و مهربان تشکر می کنم خانواده همراهی دارم که برای اجرای فکرها و ایده هایم با من دست بر چانه می زنند و بعد دست بر قلم و در نهایت یک یا علی را جاری بر زبان می کنند .

از آنجایی که به قول کانونی‌ها باید دلی کار کنی و عاشق کارت باشی؛ نباید این جمله را فقط شعاری بیان کنی باید در عمل نشان دهی وقتی در کانون هستی شما مثل هیچ کس دیگری نیستی شما یک مسئول هستی، مربی هستی، خبرنگار هستی، هنرمند هستی، حسابدار هستی. یادت می افتد که مادر هم هستی باید به معنای کلمه عاشق باشی.

کانونی که باشی دغدغه‌ات پرورش فکر کودکان و نوجوانان است و کمک به ساخت آینده‌ای می‌کنی که کتاب‌های رنگارنگ پله‌های رو به جلوی آن هستند و مرغکی را یار کودکان می‌کنی که بر فراز این آینده چشم از آنها بر نمی‌دارد.

کانونی که باشی دغدغه‌ات پرورش فکر کودکان و نوجوانان  است

کانونی که باشی دغدغه‌ات پرورش فکر کودکان و نوجوانان  است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =