رویکرد کانون در نمایشگاه‌ها شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت از آن‌هاست

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشت‌افزار (ایران‌پنتکس) و چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت اسباب‌بازی و صنایع وابسته «ایران‌تویکس» گفت: هدف کانون در این نمایشگاه شناسایی ظرفیت‌های این حوزه و حمایت از آن است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون حامد علامتی در این آیین ضمن ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه صنعت اسباب‌بازی و صنایع وابسته افزود؛ امسال سال سرمایه‌گذاری برای تولید است و هر حرکت و برنامه‌ای که بتواند نسبت به تولید، اقدام و انسجام بیشتری ایجاد کند بی‌شک مورد ستایش است.

او ادامه داد: تولید، قلب تپنده حرکت‌های اقتصادی است و بدون تولید به هیچ وجه اقتصاد معنا نخواهد داشت، حال اگر تولید در عرصه فرهنگ، هنر و در فضاهای این‌چنینی که باشد تقدسش بیشتر می‌شود و این نمایشگاه جلوه‌ای از این حوزه است.

مدیرعامل کانون هم‌چنین خاطرنشان کرد؛ نمایشگاه، محل عرضه توانمندی‌ها و مقایسه دستاوردهای امروز با گذشته، تعریف کار مشترک و پیگیری هدف‌های جدید برای نمایشگاه‌های بعدی است.

رویکرد کانون در نمایشگاه‌ها شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت از آن‌هاست

او در ادامه یادآور شد؛ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقدیم که نباید کارها را در دست خودمان بگیریم و کانون به عنوان یک نهاد کلان فعال فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان باید موانع را برای بخش‌های خصوصی برطرف کند.

علامتی افزود؛ ما باید در کانون تسهیل‌گری کنیم و شتاب‌دهندگی داشته باشیم و اجازه بدهیم بخش خصوصی و گروه‌های استارتاپی بتوانند خودشان را نشان دهند، همان‌گونه که در عرصه فیلم سینمایی تلاش می‌کنیم یک کارگردان فیلم اولی بیاید رشد کند.

او با اشاره به حمایت کانون از تولیدات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان گفت: در عرصه‌های تولیدی مثل اسباب‌بازی و نوشت‌افزار هم باید کاری کنیم که بخش خصوصی ایده و سرمایه را بیاورد و کانون و امثال آن حمایت و در نهایت از محصول او استفاده کنند.

مدیرعامل کانون هم‌چنین با اشاره به این‌که ما به نمایشگاه به مثابه فضای یادگیری و تربیت نگاه کنیم اظهار داشت؛ دیدگاه سنتی درباره نمایشگاه‌ها این است که نمایشگاه سه ضلع غرفه، محصول و بازدیدکننده دارد، اما در دیدگاه مدرن، نمایشگاه به معنای یک رسانه ترکیبی و یک فضای یادگیری مشارکتی است که باید توجه داشته باشیم.

رویکرد کانون در نمایشگاه‌ها شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت از آن‌هاست

او با بیان این‌که لازم است در نمایشگاه‌ها به فضای نوجوان توجه ویژه داشته باشیم گفت: نمایشگاه‌های ما یا کودک محور است یا بزرگسال. قشر میانی در این بین که نوجوان است سهمی در نمایشگاه‌ها ندارد لازم است که حتما به این موضوع هم توجه جدی داشته باشیم.

 علامتی در بخش پایانی صحبت‌های خود به محصول جدید کانون اشاره کرد و افزود: امروز و هم‌زمان با این نمایشگاه کانون هم اسباب‌بازی جدیدی با نام «محیط‌بان شو» را عرضه می‌کند که یک بازی در حوزه محیط زیست است و می‌تواند طلیعه خوبی برای این نمایشگاه نیز باشد.

او افزود؛ مأموریت کانون این است که ذهن کودک ایرانی را نه فقط سرگرم، بلکه آگاه و مسوول بار بیاورد و این همان تکلیفی است که ما در حوزه تولیدات بازی و اسباب‌بازی به‌صورت کلان در کشور داریم.

مدیرعامل کانون ادامه داد؛ امروز این بازی در اختیار بچه‌های بالای هشت سال قرار می‌گیرد. این بازی زمینه آشنایی و تعامل بچه‌ها با محیط زیست و انواع حیوانات در معرض انقراض را فراهم می‌کند.

او افزود: بازی‌های این‌چنینی بخشی از حکمرانی آینده‌نگر در عرصه تعلیم و تربیت است، این بازی‌ها به بچه‌ها کمک می‌کند تا مدرسه و خانه، دو زیست‌بوم تربیتی به طبیعت وصل شوند.

رویکرد کانون در نمایشگاه‌ها شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت از آن‌هاست

رونمایی از اسباب‌بازی جدید کانون با عنوان «محیط‌بان شو»

بخش پایانی آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشت‌افزار (ایران‌پنتکس) و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت اسباب‌بازی و صنایع وابسته «ایران‌تویکس» که روز ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ در محل شهر آفتاب تهران با حضور مسوولان دولتی و تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی برگزار شد رونمایی از محصول جدید کانون با عنوان «محیط‌بان شو» بود.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی نوشت‌افزار(ایران‌پنتکس) و چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت اسباب‌بازی و صنایع وابسته «ایران‌تویکس» از ۲۰ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۴ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود.

غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن ملل شماره ۳ نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب واقع شده است.

رویکرد کانون در نمایشگاه‌ها شناسایی ظرفیت‌ها و حمایت از آن‌هاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha