فصل جدید همکاری‌های کانون و انجمن مفاخر فرهنگی آغاز شد

با برپایی ویژه‌برنامه‌ی نقالی در 5 نقطه از شهر تهران به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فصل جدیدی در همکاری‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گشوده شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی جمالی معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ویژه برنامه نقالی شاهنامه توسط مرشد سید مصطفی سعیدی، با اشاره به اهمیت شاهنامه و شاهنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان از این همکاری ابراز خرسندی کرد و خواستار ادامه و گسترش این همکاری‌ها شد.
وی روز 17 تیر همچنین به معرفی تاریخچه و فعالیت‌های این انجمن که در سرای تاریخی امیربهادر واقع شده است، پرداخت. 
بر اساس این گزارش سید مصطفی سعیدی مرشد پیشکسوت و مطرح کشور علاوه بر اجرای نقالی در چهار مرکز شماره 24، 25، 30 و 40 کانون استان تهران در عین حال با هنرنمایی حیرت‌انگیز خود داستان نبرد رستم و اسفندیار را در محل تالار آیینه انجمن نقالی کرد و حاضران را تحت تاثیر قرارداد.
این نقالی در همین حال مورد توجه شرکت‌کنندگان در برنامه به‌ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفت.
در این برنامه دکتر ضیاالدین هاجری، شاهنامه شناس و پژوهش‌گر زبان و ادبیات فارسی درباره اهمیت شاهکار فردوسی سخنانی را ایراد کرد.
وی شاهنامه را گنجینه‏ای از واژه‏های ناب زبان فارسی دانست و بر لزوم آشنایی مربیان و کودکان و نوجوانان با این کتاب ارزشمند تاکید کرد.
فاطمه بستان شیرین ، مسوول انتشارت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نیز ضمن ایراد سخنانی پیرامون اهمیت کار سترگ حکیم ابوالقاسم فردوسی و خدمت بزرگ او به فرهنگ و، زبان و ادبیات فارسی، به معرفی بخش‌های گوناگون انجمن از جمله کتاب‌خانه غنی آن پرداخت.
این برنامه به همت مرکز پژوهش و ترویج قصه‏های ایرانی کانون و با مشارکت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و کانون استان تهران برگزار شد.