بازرگانی کانون، افق‌های تازه‌اش را تشریح کرد

نشست بررسی افق‌های تازه در بازرگانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی امور بین‌الملل کانون، مشاور اقتصادی مدیرعامل و مدیر بازرگانی کانون در این نشست گفت: کانون با توجه به دارابودن هزار مرکز فرهنگی، هنری و آموزشی نباید تنها به تولیدات خود اکتفا کند بلکه باید به محصولات ناشران دیگر هم توجهی عمیق داشته باشد.
مرتضی حیدری ادامه داد: روش تعامل بازرگانی کانون با ناشران داخلی مبتنی بر برخورد و رقابت نیست و ما خود را رقیب دیگر ناشران نمی‌بینیم.
مشاور اقتصادی مدیر عامل و مدیر بازرگانی کانون با اشاره به این که کانون شرکتی دولتی است افزود: کانون باید تبدیل به یک حامی قدرت‌مند برای ناشران حوزه کودک و نوجوان و همه کسانی که محصولات آنان را تولید می‌کند، شود.
حیدری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ارایه‌ی تمامی محصولات کانون در مدارس کشور افزود: آموزش و پرورش بدون استثنا همه محصولات کانون را به مدارس سراسر کشور انتقال خواهد داد.
وی با بیان این‌که بیش از 3 هزار مربی فعال در کانون به فعالیت مشغول هستند افزود: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی 380 مرکز فرهنگی و هنری در کانون فعالیت می‌کرد که این تعداد بعد از انقلاب به 1000 کتاب‌خانه  و شعبه کانون زبان ایران افزایش یافت.
مدیر بازرگانی کانون هم‌چنین در این نشست گفت: اگر در خارج از کانون کسانی ایده‌های نو برای تولید کتاب و سرگرمی داشته باشد استفاده خواهیم کرد.
حیدری در ادامه گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنکی بیگانگان، کانون به تنهایی نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای کودکان و نوجوانان باشد زیرا این حوزه از گستردگی و وسعت زیادی برخوردار است.
وی با تاکید بر این که حوزه پوشش کانون به یک ناشر یا دو ناشر منحصر نمی‌شود افزود: باید این ادعا را کنیم که بهترین محصول را از ناشران خریداری کرده و در سراسر کشور توزیع می‌کنیم.
حیدری یادآور شد هیات مدیره کانون مصمم است که در این روند تغییر به وجود آورده و به سمتی حرکت کند تا تعامل بهتری با کودکان و نوجوان برقرار کند.
مدیر بازرگانی کانون تصریح کرد: کتاب‌خانه‌های فرهنگی هنری ما باید به گونه‌ای باشد که پدر و مادر احساس کنند اگر بچه‌های خود را به این کتاب‌خانه‌ها نفرستند از بهترین امکانات محروم شده‌اند.
حیدری گفت: ما در فاز جدید فعالیت‌های کانون با تجهیز منابع، چشم‌انداز اهداف کلان را استخراج کردیم  و قرار است خدمات جدیدی را به ناشران ارایه کنیم.
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: ارتباط کانون با موسسه کشافه‌المهدی (عج) لبنان انبوهی از تقاضاها از کشورهای اطراف ایران را به سوی کانون سرازیر کرده است باید زمینه‌ای فراهم شود تا ما بتوانیم به این تقاضا‌ها پاسخ دهیم.
شانزدهمین جشنواره کتاب روز 18 تیر همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران پایان می‌یابد.