شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان 15 تیر آغاز می‌شود

شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان روز 15 تیر در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع به کار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمید نوایی‌لواسانی دبیر این دوره جشنواره کتاب کودک و نوجوان خاطرنشان کرد این مراسم به صورت رسمی با حضور سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون در ساعت 10:30 صبح آغاز می‌شود.
دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان توضیح داد نمایشگاهی از مجموعه‌ برترین کتاب‌های برگزیده ناشران در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی در 5 سال گذشته از 15 تا 18 تیر از ساعت 9 صبح تا 19 در نگارخانه برپا می‌شود.
نوایی یادآور شد در این جشنواره دو غرفه "مهدی آذریزدی" و "معاونت فرهنگی کانون" برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.
دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ادامه داد بخشی از این جشنواره هر روز در ساعت 10:30 صبح  و 16 به دیدار مخاطبان با نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص یافته است.
صبح روز نخست در ساعت 10:30 مصطفی رحماندوست و علی خدایی و بعد از ظهر در ساعت 16 جعفر توزنده‌جانی و فرهاد جمشیدی میهمان این بخش هستند.
وی همچنین گفت غرفه‌ی کاردستی، سرگرمی‌ و بازی‌ برای کودکان و غرفه‌ی روش‌های مطالعه و انتخاب کتاب برای بزرگ‌سالان در طول برگزاری این جشنواره برپا می‌شود.
نوایی افزود در روز اول جشنواره همچنین از ساعت 15 تا 17 نشست ارایه پژوهش دکتر  احمد گل‌محمدی برگزار می‌شود و سپس دکتر کمال پولادی این پژوهش را نقد و بررسی می‌کند.
گفتنی است برگزیدگان جشنواره کتاب کودک و نوجوان در مراسمی هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان 18 تیر، جوایز خود را دریافت می‌کنند.