دیدگاه‌ مهدی آذر یزدی در حوزه ادبیات کودک بررسی می‌شود

هم‌زمان با جشنواره کتاب کودک و نوجوان در ویژه‌برنامه‌ای دیدگاه های آذر یزدی در حوزه ادبیات کودک مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اسدالله شکرانه پیشکسوت، نویسنده و مسوول دبیرخانه دایمی بنیاد آذر یزدی در این باره گفت: این ویژه برنامه به منظور آشنایی بیشتر جامعه با فعالیت‌های دبیرخانه دایمی بنیاد برگزار خواهد شد.
وی بیان شرح مختصری از زندگی آذر یزدی، بررسی برخی چالش‌های ادبیات کودک و نوجوان و نگاهی به انتقادهایی که آذریزدی به این حوزه داشته را از دیگر اهداف این ویژه برنامه عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا چشم‌اندازی ترسیم کنیم که در آینده فعالیت‌هایی را که در مورد ویژگی‌های شخصیتی، دیدگاه‌ها و آثار این نویسنده کودک و نوجوان می‌توان انجام داد، بررسی کنیم.
گفتنی است در بخش جنبی شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان نمایشگاهی از کتاب‌های مهدی آذریزدی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته تا کودکان ونوجوانان علاقه‌مند با جنبه‌های مختلف شخصیتی و آثار این نویسنده صاحب‌نام حوزه کودک بیشتر آشنا شوند.
 شانزدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان از 15 تیر در مرکزآفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز و تا 18 تیر پذیرای علاقه‌مندان است.