باید فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس تاسیس شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسایل کودکان و نو جوانان به بررسی و پی‌گیری‌های عمیق و متمرکز نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان این دیدگاه و با اشاره به ضرورت توجه به حقوق کودکان و نوجوانان گفت: آگاهی جامعه از حقوق و مسایل تربیتی و اجتماعی این قشر پایین است و قاعدتا حقوق آن‌ها در جامعه آن‌طور که باید محترم شمرده نمی‌شود.
قاسم جعفری که در آستانه‌ی برگزاری "هفته ملی کودک" سخن می‌گفت به عدم اطلاع کافی خانواده‌ها و جامعه از نیاز‌ها، خواسته‌ها و بخش‌های آسیب‌پذیر این دوران سنی اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان حداقل به لحاظ شرایط فیزیکی و بودن در مرحله رشد، ممکن است در معرض آسیب‌هایی جدی قرار گیرند.
 وی ادامه داد: وجود بچه‌های بی‌‌سرپرست، بدسرپرست، بچه‌های خیابانی، کودکان کار و کودکان بزه‌کار نشان می‌دهد که ما هنوز آن‌طور که باید به کودکان و نوجوانان نپرداخته‌ایم.
نماینده بجنورد تصریح کرد: کودکان آینده‌ساز جامعه ما هستند و آن‌طور نیست که فقط کودکانی آینده جامعه را می‌سازند که در امنیت و آسایش و در محیطی سرشار از علم و فرهنگ رشد کرده باشند. بلکه کودکان کار و خیابان و بدسرپرست نیز در کنار آن‌ها تاثیرات تامل برانگیزی در آینده جامعه خواهند داشت.
این نماینده مجلس با بیان اینکه نمایندگان باید به فکر تاسیس فراکسیون کودک و نوجوان باشند و مسایل این قشر را در آن‌جا بررسی کنند، گفت: در کمیسیون‌های مختلف مانند کمیسیون اجتماعی، آموزش و فرهنگی کم و بیش به ابعاد مسایل کودکان و نوجوانان پرداخته می‌شود، اما کافی نیست و این مسایل باید متمرکزتر و در یک مجموعه مستقل و مجزا بررسی شود.
قاسم جعفری اقدام برای تاسیس فراکسیون کودک و نوجوان را تلاشی جهت بازشناسی حقوق این قشر برای جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه در انتخابات، شورای شهر، مجلس و ریاست جمهوری دیده شد که از تصاویر کودکان و نوجوانان در پوسترها بسیار بهره می‌برند، اما کسی آن‌ها را جدی نمی‌گیرد.
برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی»، «زنده باد زندگی» از 15 تا 21 مهر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.