آیین افتتاح سومین جشنواره استانی عکس کودک در کانون نهبندان برگزار شد

مراسم افتتاحیه سومین جشنواره استانی عکس کودک همراه با اعلام برگزیدگان نهایی، روز 17 بهمن در مرکز فرهنگی هنری نهبندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با هفدهم بهمن1392و ششمین روز از ایام خجسته دهه‌ی فجر، آیین افتتاحیه سومین جشنواره استانی عکس کودک در کانون نهبندان با حضور فرماندار این شهرستان، مدیر کل کانون و دیگر مسوولان برگزار شد.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارزش‌ها، تعالیم الهی و دین مقدس اسلام سه رکن اساسی پیروزی ملت ایران بود و آن‌چه امروز برای تداوم انقلاب اسلامی اهمیت دارد صدور انقلاب اسلامی به همه‌ی انسان‌هایی است که تشنه عدالت هستند.
صمدی کودکان و نوجوانان را یکی از اقشار مهم دانست که حتی در پیروزی انقلاب اسلامی در کنار بزرگترها برای به ثمر رسیدن انقلاب از جان خود گذشتند.
مدیر کل کانون استان توجه به پرورش اندیشه‌های کودکان و نوجوانان را برای تداوم انقلاب اسلامی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: کودکان و نوجوانان امروز هدایت جامعه را در آینده به دست خواهند گرفت و اگر ما در کشف استعدادها و توانایی های آنان امروز کوتاهی کردیم، در آینده دچار مشکل خواهیم شد.
صمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه ایجاد فرصت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یادآور شد: وقتی رهبر انقلاب نقش تولیدات فرهنگی، هنری و پیوست‌های فرهنگی حتی اسباب بازی و عروسک را برای کودکان فراموش نمی‌کنند، بنابراین ما وظیفه داریم در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن هوشیار باشیم زیرا دشمن برای رسیدن به اهدافش کودکان را انتخاب می‌کند.
وی هم‌چنین عنوان کرد: مسوولین، آموزش و پرورش و خانواده نقش مؤثری در زمینه تعلیم و تربیت دارند و باید برای حضور کودکان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری  و شناسایی استعدادهای آنان برنامه‌ریزی کرد.
صمدی در ادامه‌ی سخنانش هدف از برگزاری جشنواره استانی عکس را زمینه سازی برای توجه کودکان و نوجوانان به محیط پیرامون زندگی که شایستگی نگاه کردن دارند  و ایجاد رقابتی سالم و تقویت استعدادهای این عزیزان عنوان کرد.
صمدی در بخش پایانی سخنانش از محمد مهدی عظیمی فرماندار نهبندان که با علاقه و اشتیاق در این مراسم حضور یافت و از مشارکت شهرداری و بسیج شهرستان نهبندان در برگزاری سومین جشنواره استانی عکس کودک قدردانی کرد.
در ادامه‌ی این مراسم مریم فرخ فال مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری نهبندان به عنوان دبیر جشنواره استانی عکس کودک، با تبریک یوم ا... دهه ی فجر و خوشامدگویی به میهمانان گزارشی از آثار رسیده و نحوه برگزاری نمایشگاه عکس ارایه کرد.
فرخ فال توضیح داد: برای سومین سال متوالی مرکز فرهنگی هنری نهبندان مسوولیت برگزاری یکی از پنج جشنواره استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی را به نام عکس کودک بر عهده گرفت که پس از اعلام فراخوان تعداد 320  اثر در سه بخش کودک ، نوجوان و بزرگسال دریافت کرد.
وی ادامه داد: این آثار در واحد کارشناسی هنری کانون استان مورد بررسی قرار گرفت و از این مجموع 9 اثر به عنوان برگزیده، 16 اثر شایسته تقدیر و 50 اثر نمایشگاهی انتخاب شد.
 فرخ فال یاد‌آور شد: بر اساس شیوه‌نامه‌ی این جشنواره استانی، کودکان با موضوع "حیوانات در طبیعت"، نوجوانان با موضوع" جامعه و مدرسه" و بزرگ‌سالان و مربیان با موضوع  "کودک و یادگیری" به فعالیت عکاسی پرداختند.
در آیین گشایش سومین جشنواره استانی عکس کودک محمد مهدی عظیمی فرماندار نهبندان، سید حسین هاشمی ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی، پریناز کرداری فرمانده بسیج خواهران، سعیده شاهبیگی مسوول کمیته امور بانوان، عذرا شهریاری کارشناس فرهنگی کانون خراسان جنوبی و جمعی از مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری نهبندان حضور داشتند.
اجرای سرود "ای وطن " کاری از دانش‌آموزان پایه ششم دبستان فریدون محمودیان، پخش کلیپ از مقدمات برگزاری جشنواره و شعرخوانی یکی از اعضای کودک به نام سروش تاجری از جمله برناهه‌های این مراسم بود.
 گفتنی است: طی سه سال اخیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی شش جشنواره استانی را به نام‌های "کتیبه‌های سفالی با نقوش اسلامی"، "چهره‌های ماندگار سرزمین من"، "عکس کودک"، "نقاشی کودک مسلمان در جامعه مسلمان"، "عروسک‌های بومی محلی" و "باغ‌های آسمانی" را به ترتیب با مسوولیت مراکز فرهنگی هنری بشرویه، فردوس، نهبندان، سربیشه، قاین و شماره 2 بیرجند برگزار می‌کند.