کد خبر: 227011
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
دهه فجر92 در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره سه بیرجند، با اجرای ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت دهه مبارک فجر با حوادث سال‌های 57 و مبارزات مردم در آن زمان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، به مناسبت گرامی‌داشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره سه بیرجند علاوه بر فضاسازی با مشارکت یکدیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی را به اجرا درآوردند.
 بر همین اساس اعضای نوجوان در کارگاه هنری سفال به ساخت کتیبه‌های انقلابی پرداختند  و شعارهای انقلابی را در سال 57 با استفاده از گِل سفال بر روی کتیبه‌های گِلی حک کردند.
هم‌چنین اعضای کودک آدمک‌های سفالی با موضوع "پیروزی مشت‌ها" ماکتی از راهپیمایی‌های سال 57 ساختند.
معرفی شخصیت و قصه‌گویی از خاطرات امام خمینی (ره)، ساخت کارت پستال با موضوع انقلاب، نمایشگاه کتاب‌های انقلابی، برگزاری مسابقه جدول و بازی با شعارهای انقلابی و شعرخوانی، نمایش فیلم‌های کانونی با موضوع اتحاد و انقلاب با حضور اعضای کانون و دانش آموزان مدارس نیز از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری شماره سه بیرجند در ایام دهه فجر بود.
این در حالی است که در کارگاه ادبی ویژه برنامه "انقلاب واژه‌ها" در قالب یک فراخوان از تمامی اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند دعوت کرد تا به حفظ اشعار دیوان شعر امام خمینی (ره) بپردازند و با ساخت فرفره های رنگی به نگارش شعارهای انقلابی بپردازند.