کد خبر: 226905
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
ادامه برنامه‌هایِ فجر و پیروزی در کانون شماره 2 طبس

اعضای کانون شماره 2 طبس در ادامه‌ی برنامه‌های اجرایی دهه مبارک فجر یادِ شهدای کانون، زیارت آستان مبارک حسین موسی الکاظم (ع) و رونمایی از ماکت راه‌پیمایی‌های سال 57 را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، ویژه برنامه‌های گرامی داشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب با اجرای برنامه‌های متنوع با شور و نشاط اعضا ادامه دارد.
بر همین اساس اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس، در روزی که به نام انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت نام گرفته بود یاد شهدای انقلاب ، به ویژه 10 شهید عضو کانون را گرامی داشتند.
در این برنامه اعضا از نمایشگاه "به یاد شهدا" که شامل 10 بنر در ابعاد 60 در 90 سانتی‌مترو گویای فرازی از وصیت نامه، زندگی نامه شهدا بود بازدید کردند.
در ادامه اعضا پس از تماشای فیلم "یاد شقایق ها " که موضوع آن 10 شهید عضو کانون طبس است، با همراهی مربیان خود بر سر مزار شهدای کانون حاضر شدند و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد شهیدان را گرامی داشتند.
قرائت آثار ادبی اعضای کارگاه ادبی خطاب به  شهیدان، میثاقی دوباره با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بود.
هم‌چنین در روز ولادت امام حسن عسکری (ع) تعداد سی نفر از اعضای دختر در قالب یک اردوی زیارتی برای عرض تبریک به زیارت آستان مبارک حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) رفتند.
در این اردو اعضا با تشرف به حرم مطهر به دعا و نیایش پرداختند و در پایان با حضور بر سر مزار شهدا به ویژه شهدای کانون طبس یاد و خاطره ی آنان را گرامی داشتند.
پرواز بادبادک‌ها بر فراز آسمان کانون یکی دیگر از برنامه‌های کانون شماره 2 طبس در یوم ا... دهه فجر بود که با حضور حجت الاسلام  حسن آزاد مسوول ستاد دهه فجر طبس برگزار شد.
در این مراسم که با شور و نشاط خاصی همراه شده بود اعضا سی و پنج بادبادک مزین به  پرچم زیبای ایران را در آسمان کانون به پرواز درآوردند.
رونمایی از ماکت راهپیمایی‌های سال 57 نیز یکی از برنامه‌های خلاقی بود که بسیار مورد توجه اعضا قرار گرفت.
در این برنامه اعضا از قبل ماکتی از راهپیمایی‌های کودکان و نوجوانان در سال 57 علیه شاه ستمگر نقاشی کردند و در نهایت عکس اعضای کانون طبس به جای چهره شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی بر روی ماکت‌ها قرار گرفت و بدین ترتیب اعضای کانون با  رونمایی از این  ماکت شعار‌های آن زمان را تکرار و در پایان دسته جمعی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را هم‌خوانی کردند.
قصه‌گویی انقلاب، شعرخوانی و معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و برگزاری مسابقات شاد و متنوع از دیگر  عناوین برنامه‌های روزانه کانون شماره 2 طبس در یوم ا.... دهه فجربه شمار می‌رود.