"کودکان ما به کانون نیاز دارند"

دکتر مسعود شکراللهی رئیس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و همراهانش از مراکز فرهنگی هنری شماره 20 و 22 کانون استان تهران و مجموعه آفرینش های حجاب بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران صبح روز یکشنبه 93/6/23 مراکز فرهنگی هنری شماره 20 و 22 استان تهران میزبان میهمانانی از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و مسئولین کانون بودند.
در این بازدید میهمانان با هدف رفع موانع در ساختار تشکیلاتی و چارت های سازمانی کانونی با فعالیت های متنوع کانون آشنا شدند و در جریان چگونگی انجام آنها قرار گرفتند. آشنایی با 42 فعالیت رایج در مراکز کانون، نحوه عضوگیری و بازدید از آثار اعضا از اصلی ترین محورهای مورد توجه میهمانان بود.
دکتر مسعود شکراللهی‎‎، رئیس امور ساختارهای سازمانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه کانون، کودکان و نوجوانان را سالم و عمیق پرورش می دهد عنوان کرد: "تأثیر این فعالیت ها بر روی بچه ها در دراز مدت مشخص می شود و همه جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد." او همچنین ادامه داد: "کانون محیطی بسیار شاداب و آماده برای پرورش کودکان و نوجوانان است. به نظر می رسد افرادی شایسته که روی کار اشراف خوبی دارند نیز در اینجا مشغول به فعالیت هستند و من در این بازدید از مشاهده تلاش ها و زحمات ارزنده دوستان نیرو گرفتم و امیدوارم این فعالیت ها با قوت بیشتری ادامه پیدا کند."
شکراللهی همچنین تصریح کرد: "تشکیلات اجرایی و فعالیت های کانون نباید محدود و محصور باشد." او از سازمان هایی نظیر شهرداری، بهزیستی و آموزش و پرورش‏، به عنوان شرکای استراتژیک کانون یاد کرد و گفت: "کانون باید از ظرفیت های این شرکا در جهت تجهیز و رفع کمبودها استفاده کند و با برقراری ارتباط و در اختیار قرار دادن تجربیاتش مخاطبان بیشتری را پوشش دهد."
دکتر شکراللهی نوشتن تفاهم نامه با این سازمان ها و نظارت کانون بر فعالیت ها را راهکاری مناسب در جهت گسترش فعالیت های کانون در سطح کشور دانست و اضافه کرد: "کانون یک برند است. این نهاد می تواند بر فعالیت های دیگر سازمان ها نظارت داشته باشد و مجوزهای لازم را صادر کرده و کیفیت کارها را کنترل کند."
محسن فضلی معاون فرهنگی کانون در ادامه از تفاهم نامه های امضا شده توسط کانون و آموزش و پرورش سخن گفت و در خصوص اداره کتابخانه ها و اعزام مربیان به برخی از مدارس توضیحاتی داد.
فضلی ضمن ارائه توضیحات کامل درخصوص فعالیت های کانون و چارت اداری مراکز، توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی را از ارکان اصلی کار در کانون به شمار آورد و افزود: "ارتباط اعضای کانون با کتاب بسیار پر رنگ است. حدود 12 فعالیت ما منحصراً به کتاب ربط دارد."
او همچنین به توجه خاص و ویژه مقام معظم رهبری روی نهادهایی که کار مبنایی می کنند اشاره کرد و گفت: "زمانی که بحث خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی مطرح شد نام کانون هم در لیست نهادهایی که می بایست واگذار شوند، دیده شد. اما از آنجا که فعالیت های فرهنگی زیان ده محسوب می شوند هیچ اقبالی از سوی بخش خصوصی در این زمینه دیده نشد. مقام معظم رهبری نیز که روی کانون توجه و حساسیت خاصی دارند کانون را از این قاعده مستثنی کردند. البته کانون در جاهایی که امکان واگذاری داشت این کار را انجام داد. چاپخانه، سینما کانون و بخشی از انتشارات واگذار شد اما بخش هایی که با فکر، شخصیت و اندیشه بچه ها ارتباط دارد، واگذار نشد. ما می توانیم از ظرفیت ها و منابع بخش خصوصی به خوبی استفاده کنیم اما این رابطه باید مدیریت شود."
میهمانان پس از بازدید فعالیت های اعضا در حوزه کتاب و کتاب خوانی، انیمیشن، وبلاگ نویسی، آثار هنری، تجهیزات مربوط به مراکز فراگیر و .... به مجموعه آفرینش های فرهنگی هنری حجاب رفتند.
دکتر شکراللهی که به همراه معاون و کارشناس مسئول واحد خود در این بازدید حضور یافته بود، ضمن بازدید از بخش های مجموعه آفرینش های فرهنگی هنری حجاب، توضیحات مسئولین را در خصوص روند کارها در بخش های ستادی شنید. این برنامه تا ظهر روز یکشنبه 93/6/23 به طول انجامید و علاوه بر معاون فرهنگی کانون و مدیرکل کانون استان تهران، برخی از کارشناسان ستادی و استانی نیز در آن حاضر بودند.