ارتباط کانون را با پیشکسوتان افزایش دهیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار افزایش ارتباط کانون با پیشکسوتان و استفاده از تجربه‌های آنان در سراسر کشور شد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در ششمین آیین تجلیل از پیشکسوتان کانون استان مازندران تاکید کرد: علاقه‌مندم چنین همایش‌هایی در سایر استان‌ها هم ترویج پیدا کند و منحصر به سالی یک بار هم نباشد چرا که این ارتباط‌ها باعث می‌شود تا از تجربه و دانش این پیش‌کسوتان استفاده کنیم.
 وی از بازنشستگان کانون به عنوان گنجینه‌هایی از تجربه و دانش یاد کرد و افزود: کانون یک سازمان یادگیرنده است و همکاران و مربیان کانون در کنار بچه‌ها یاد می‌گیرند و رشد می‌کنند و ما باید تلاش کنیم از این همه دانش و تجربه بهره‌مند شویم.
مدیرعامل کانون با اشاره به بخشی از برنامه - که به خاطره‌گویی همکاران اختصاص داشت - یادآورشد: بیان یک خاطره از گذشته و این اطلاعات مدیریتی برای من هم شیرین و جذاب است و اعتقاد دارم آینده را باید با استفاده از همین تجربیات ترسیم و تنظیم کنیم.
حاجیان‌زاده در عین حال تاکید کرد که با پیشرفت‌های روزافزون جهان امروز نباید در گذشته هم باقی بمانیم اما با این نظر هم موافق نیستم که گذشته‌ها گذشته است.
در این آیین، خاطره‌گویی همکاران بازنشسته مازندرانی از سال‌های دور و نزدیک گاهی لبخند بر لب‌ها نشاند و گاهی یاد کردن از پیشکسوتانی که با جهان فانی وداع کرده‌اند اشک را بر چشم‌های این ذخیره‌های گران‌بهای کانون جاری می‌کرد.
این برنامه با سرود‌خوانی و برنامه‌های جذابی همراه بود و در آن بیشتر پیشکسوتان کانون استان حضور داشتند.
در همین حال در همین مراسم که هم‌زمان با سفر استانی مدیرعامل کانون در اردوگاه دلگشا کانون در چالوس برگزار شد، از این پیشکسوتان با اهدای هدایایی قدردانی شد.
همچنین تقدیر از همکاران درگذشته و مدیران سابق کانون استان مازندران که تنها محمد حسن ترشیزی از این جمع در مراسم حاضر بود، همچنین تقدیر از یک همکار که سال‌ها پیش به سازمان دیگری و زهرا اطهری کارشناس ارشد معاونت فرهنگی کانون که سال‌ها پیش به ستاد مرکزی کانون در تهران منتقل شده است از بخش‌های دیگر این آیین بود.
در عین حال نمایشگاهی نیز از آداب و رسوم و صنایع دستی مازندران در حاشیه این آیین برپا شده بود.
قاسم عزیززاده گرجی مدیرکل کانون استان مازندران در ابتدای این آیین گفت: سرمایه‌ی اصلی کانون نیروی انسانی و عزیزان پیش‌کسوت هستند که سال‌های سال نقش مربی را در کانون استان بر عهده داشتند.
وی اضافه کرد: اگر درختان باور ما امروز راست‌قامت‌اند، ریشه‌های‌مان از چشمه‌های همیشه زاینده و جوشان اعتقادات دیروزیان خود سیراب‌اند. چون از آن‌ها آموخته‌ایم که نقش ما مربیان در تربیت کودکان و نوجوانان بی‌بدیل و بسیار موثر است.
آیین تجلیل از پیش‌کسوتان کانون همه‌ساله با همت کانون استان مازندران و در برخی از استان‌های کشور برگزار می‌شود اما مدیرعامل کانون در این آیین اظهار علاقه کرد که چنین آیین‌هایی در سراسر کشور ترویج شود.