صدور پیام‌ تبریک مشترک استانداران و نمایندگان ولی‌فقیه به مناسبت هفته‌ی ملی کودک

استانداران و نمایندگان ولی‌فقیه در برخی از شهرها با صدور بیانیه‌های مشترک، هفته‌ی ملی کودک را تبریک گفته و از فعالیت در حوزه‌ی این گروه‌ سنی حمایت کرده‌اند.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های مازندران و گیلان با صدور بیانیه‌هایی مشترک با استانداران این دو خطه‌ی شمالی کشور، هفته‌ی ملی کودک را تبریک گفته و تاکید کرده‌اند که باید جهان را به جای بهتری برای کودکان تبدیل کنند.
آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده‌ی مقام معظم رهبری در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری و ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران در پیامی مشترک هفته‌ی ملی کودک را به کودکان مازندرانی تبریک گفتند.
در این پیام آمده است: کودکان مثل ستارها می‌درخشند. وقتی شادی را به آن‌ها هدیه بدهیم طعم حضورشان، جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کند.
این پیام می‌افزاید: کودکانِ شاد امروز با قدم‌های مطمئن‌تری مسافر فردا خواهند بود و تصویر زیبای موفقیت را در قاب رنگارنگ خلاقیت می‌نشانند. دوران کودکی به عنوان بنیادی‌ترین بخش زندگی انسانی و دوره‌ی شکل‌گیری شخصیت آنان نیاز جدی به توجه و حمایت معنوی دارد.
نماینده‌ی ولی‌فقیه و استاندار مازندران تاکید کرده‌اند توجه افکار عمومی جامعه به‌ویژه خانواده‌ها نسبت به نیازها و خواسته‌های فرهنگی و اجتماعی کودکان امروز و چگونگی مواجهه با این امور از یک طرف و از طرفی همگرایی و هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در استان همواره مورد انتظار و تاکید است.
این دو مسوول ارشد استان افزوده‌اند: هفته‌ی ملی کودک فرصت مغتنمی است تا برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری خاطره‌هایی شاد و پرشور و نشاط، جذاب و لذت‌بخش را برای کودکان امروز فراهم آورد.
آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امام جمعه رشت و نماینده‌ی مقام معظم رهبری در گیلان به همراه دکتر محمدعلی نجفی استاندار، پیامی صادر کرده و از همه‌ی پدران و مادران و مسوولان گیلانی خواسته‌اند تا نسبت به آموزش و هدایت علمی، هنری و اسلامی کودکان مستعد استان همت گمارند.
این پیام همچنین خطاب به فرزندان گیلان‌زمین آورده است که با پشتوانه‌ی آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی، و رهنمودهای گران‌سنگ ائمه‌ی اطهار علیهما السلام، قادرید فردایی روشن و آرمان‌شهری درخشان برای ایران‌زمین رقم بزنید.
این درحالی است که دیگر استان‌ها نیز، مسوولان با صدور پیام‌هایی این ایام را تبریک گفته و حمایت خود را از فعالیت برای کودکان اعلام کرده‌اند.
روز گذشته نیز سالن امام خمینی (ره) آموزش و پرورش استان کردستان، میزبان بیش از هزار کودک کردستانی در جنگ شادی بود؛ برنامه‌ای که استاندار کردستان نیز میهمان آن بود.
عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان با ابراز خوشحالی از برگزاری این محفل شاد برای کودکان استان در سخنانی گفت: امیدواریم که لبخند همواره بر لبان کودکان نقش ببندد و والدین به گونه‌ای با بچه‌هایشان رفتار کنند که همیشه لبخند بر لب‌هایشان باشد.
استاندار کردستان تصریح کرد که در شادبودن کودکان استان سهیم باشیم و امیدواریم این برنامه‌های شاد برای کودکان همواره تداوم داشته باشد و افزایش یابد.
زاهدی گفت: لازم است همه‌ی ما خانواده‌ها و مسوولان در راستای رشد و حقوق کودکان بر اساس ارزش‌های اسلامی تلاش کنیم.
وی با اشاره به شعار هفته‌ی ملی کودک که با عنوان «دنیا با لبخند کودکان زیباست»، افزود: همه‌ی ما به‌ویژه پدران و مادران باید تلاش کنیم دنیای شاد و زیبای را برای کودکان‌مان ایجاد کنیم.
وی افزود: کودکان سرمایه‌های معنوی و مادی جامعه هستند، زیرا آن‌ها آینده‌ی کشور را می‌سازند و خانواده‌ها و مسوولان باید برای رفع نیازهایشان بیش‌تر توجه کنند.
در آن سوی کشور نیز اعضای مراکز کانون اصفهان نیز به نمایندگی از تمامی کودکان استان با استاندار دیدار و خواسته‌هایشان را وی مطرح کردند.
دکتر زرگرپور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با کودکان با اشاره به درخواست‌های بیان شده توسط این بچه‌ها در جلسه گفت: در این تقاضاها موضوعات مهمی مانند کتاب‌خوانی، توسعه‌ی مراکز آموزشی و کتاب‌خانه‌های کودک، توسعه‌ی فضاهای سبز و پارک‌های بازی و همچنین جاری شدن آب در زاینده‌رود عنوان شد که بیش‌تر این موضوعات به پرورش فکر و روح انسان مرتبط بود و کم‌تر موارد مادی در صحبت‌های شما کودکان بیان شد.
استاندار در ادامه اظهار کرد: در جلسه‌ی هفته‌ی آینده‌ی انجمن امور کتاب‌خانه‌های استان که نیم درصد اعتبارات شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد خرید کتاب‌های متنوع برای مراکز کانون پرورش فکری نیز در دستور کار خواهد گرفت.
جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود از نیمه‌ی آبان‌ماه خبر خوشی بود که دکتر زرگرپور در جلسه‌ی صمیمی با کودکان عنوان کرد و گفت: جاری شدن آب در زاینده‌رود نشاط و شادابی در میان همشهریان را افزایش می‌دهد.
استاندار یزد هم در ویژه‌برنامه‌ی گرامی‌داشت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک شرکت کرد و در جمع 700 کودک و نوجوان گفت: دنیایی به زیبایی دنیای کودکان وجود ندارد، دنیایی که صادقانه، شفاف، پاک و دور از هرگونه پلیدی و زشتی و عاری از خودنمایی است.
سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد: باید ظرفیت و استعداد کودکان‌مان را ساماندهی کرده و مطابق آن برنامه‌هایی هدفمند و متناسب برای رشد و پرورش و آموزش آن‌ها طراحی و اجرا شود. این‌جاست که مسوولیت مربیان و مسوولان اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که رسالتش رشد فکری کودکان است، نقش حساسی دارد و بدین‌ترتیب آموزش و پرورش و مراکز آموزشی نیز نقش دارند تا در این فضاها استعداد کودکان این سرمایه‌های عظیم جامعه را با انواع و اقسام تناسب و عوامل فکری شکل گرفته و صحیح هدایت ‌کنند.