فرهنگ مدارا را از کودکی آموزش دهیم

سباستین اُتن مدیر مدرسه‌ی فرانسوی تهران با اشاره به تلاش شورای سیاست‌گذاری هفته‌ی ملی کودک در نام‌گذاری یک روز این هفته‌ به «کودکان دنیا، صلح و دوستی» چنین اقداماتی را زمینه‌ساز یادگیری فرهنگ مدارا و تحمل یک‌دیگر علی‌رغم برخورداری از اختلافات فرهنگی و ملی ملت‌ها دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مدرسه‌ی فرانسوی تهران که به همراه گروهی از دانش‌آموزان خود برای استفاده از برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در کانون حضور داشت تاکید کرد: من امیدوارم ما بتوانیم خارج از ملیت‌های خود یاد بگیریم که در کنار هم زندگی کنیم و با هم تعامل داشته باشیم.
وی با طرح این سوال که صلح چیست؟ تصریح کرد: صلح جز با هم کار کردن، بازی کردن، دیدن نقاط مختلف دنیا و مدارا کردن با هم نیست و باید این‌ها را از کودکی با بچه‌ها تمرین کرد.
وی ادامه داد که برنامه‌های این‌چنینی، جشن کودکان 20 کشور دنیا در تهران، که باعث می‌شود بچه‌ها از ملیت‌های مختلف گرد هم بیایند و با علایق هم آشنا شوند و بتوانند در این همنشینی با هم دوست و هم‌داستان شوند، حایز اهمیت است.
در ششمین روز هفته‌ی ملی کودک بیش از 50 دانش‌آموز خارجی از 20 کشور که در ایران زندگی و تحصیل می‌کنند، در روز «کودکان دنیا، صلح و دوستی» در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گرد هم آمدند و در چند کارگاه گروهی با دیگر کودکان جهان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون را تجربه کردند.