معاون برنامه ریزی فرمانداری سقز بر لزوم حمایت همه جانبه از فعالیت های کانون تاکید کرد

معاون برنامه ریزی فرمانداری وچند تن از مسئولین فرمانداری شهرستان سقز، از فعالیت‌های اجرایی مرکز شماره یک سقز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بازدید به عمل آوردند که در این بازدید بر لزوم حمایت همه جانبه از برنامه های کانون تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،پروانه رضاپور معاون برنامه ریزی فرمانداری ضمن بازدید از نمایشگاه هفته کتاب با تقدیر از تلاش های مسئول و مربیان مرکز شماره یک سقز عنوان کرد : هنرنمایی اعضای این مرکز در زمینه کتاب و کتابخوانی ستایش برانگیز و مایه افتخار و خوشحالی است.

وی استعدادهای کودکان عضو کانون در ارائه خلاقیت های فرهنگی، ادبی و هنری را نوید بخش آینده درخشان آنها دانست و افزود: بی شک، این موفقیت نتیجه همت بلند و سخت کوشی مسئول و مربیان تلاشگر کانون پرورش فکری است.

رضاپور  افزود : با توجه به تهدیدات ضد فرهنگی گسترده که امروز در سطح جامعه متوجه فرزندان ما شده، رشد فعالیت های مجموعه هایی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کتاب و کتابخوانی اصلی ترین فعالیت کانون محسوب می شود و جامعه زمانی فرزانگی می‌یابد که مطالعه کار روزانه آن باشد.

 وی افزود: اگر زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را در بین کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم، دیری نمی‌پاید که جامعه‌ای کتاب‌خوان و توسعه‌ یافته خواهیم داشت و ثمره آن، پیشرفت همه جانبه کشور خواهد بود .

وی با بیان اینکه پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یکی از دغدغه های والدین محسوب می شود گفت: کتاب، دروازه ای به  سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن کودکان و نوجوانان می باشد و مربیان کانون با آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی با بهترین شیوه ها و زمینه سازی حضور کودکان و نوجوانان در کلاس های آموزشی این مرکز آنان را هر چه بیشتر با کتاب و کتابخوانی مانوس می نمایند .

در پایان رضاپور با  بیان اینکه مجموعه فرمانداری نسبت به کلیه نهادها و مجوعه هایی که در سطح شهرستان به ارائه آموزش در زمینه مسائل فرهنگی و هنری می پردازند توجه ویژه ای دارد.

بنا بر این گزارش در ابتدای این بازدید مسئول مرکز به تشریح فعالیتهای مرکز شماره سقز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت و خاطر نشان کرد در این هفته سعی شده ضمن برنامه ریزی ویژه جهت اجرای فعالیتهای کتاب محور از توان تمامی همکاران فرهنگی،هنری وادبی در اجرای برنامه ها استفاده شود.

 وی سپس مسئولین فرمانداری را به بازدید از نمایشگاه طرحهای دیواری ( معرفی کتاب) و همچنین غرفه شاهنامه شناسی دعوت نمود.