پایان داوری بخش‌های  سیفژ و بین‌الملل دهمین جشنواره پویانمایی

داوری بخش‌های سیفژ و بین‌الملل دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران روز 16 اسفند به پایان رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیر هبرت، ماریا کارمن سانتوس و ابراهیم فروزش داوری سیفژ در این دوره را بر عهده دارند. این گروه، داوری آثار جشنواره را از 13 اسفند آغاز کرده و روز 16 اسفند به پایان رسانده‌اند.
بر اساس این گزارش، پیر هبرت، متولد 1944، مونترال و عضو سابق هیات ملی فیلم کانادا است که در فواصل سال‌های 1965 تا 1999 بیش از بیست فیلم کوتاه و بلند کارگردانی کرده و هم اکنون به عنوان فیلمساز و هنرمند مستقل فعالیت می‌کند. هبرت از سال 2001 به همراه همکار نوازنده‌اش باب استرتاگ به نقاط مختلف جهان سفر کرده و بیش از هشتاد بار پویانمایی زنده اجرا کرده است. او علاوه بر چاپ دو کتاب و مقاله‌های بسیار، در سال 2004 موفق به دریافت جایزه سینمایی آلبرت تسیر از دولت کبک برای یک عمر دستاورد هنری شد.
ماریا کارمن سانتوس، از دیگر داوران این بخش، متولد 1959 مادرید اسپانیا، دانش‌آموخته فیلم‌سازی، کارگردانی تلویزیونی و رسانه‌های دیجیتال است و در حوزه تولید پویانمایی کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. سانتوس که دو جایزه بین‌المللی را برای آثارش در کارنامه دارد، در حال حاضر مشغول به فعالیت و تدریس در مناطق روستایی و همچنین برنامه‌ریزی آموزشی برای مدارس، رادیو و تلویزیون است.
ابراهیم فروزش، تنها داور ایرانی بخش سیفژ این دوره از جشنواره، متولد 1318 تهران، دانش‌آموخته کارگردانی سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای نمایشی است و به مدت هفت سال مدیریت مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بر عهده دارد.
وی نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم‌های زنده، پویانمایی و مستند است که ساخت بیش از هفتاد اثر کوتاه و بلند را در کارنامه دارد. فروزش علاوه بر این‌که به عنوان داور در بسیاری از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و داخلی فعالیت داشته، خود نیز موفق به کسب بیش از 50 جایزه و همچنین لوح تقدیر برای یک عمر فعالیت سینمایی بوده است.
سیفژ، مرکز بین‌المللی فیلم‌سازان کودک (سیفژ) به عنوان سازمانی مردم‌نهاد است که آثار بین‌المللی جشنواره پویانمایی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و در انتها جایزه‌ای به برگزیده این بخش اهدا می‌کنند.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.