انیمیشن ابزاری برای انتقال معانی است

نشست استودیو چپ چین با حضور فرید یاحقی، داوود مرگان، عقیل حسینیان، جواد زری‌نیا و اجرای شیوا مقانلو در چهارمین روز دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرید یاحقی در این نشست، اظهار کرد: انیمیشن ابزاری برای انتقال معانی و مفاهیم مختلف اجتماعی است. ما از سال 90 فعالیت‌مان را در حوزه ارتباط تصویری آغاز کردیم. از این جهت به آن ارتباط تصویری می‌گویم که با اقلام مختلفی از فعالیت‌های تبلیغاتی، گرافیک، طراحی صحنه، سازه و البته انیمیشن در ارتباط است.
این فعال هنری، ادامه داد: ما از آن تحت عنوان موشن گرافیک استفاده کردیم و قصد داریم در این جلسه پشت صحنه شکل‌گیری ایده‌ها و رویکردمان را به شما نشان دهیم.
او افزود: تمرکز اصلی ما روی انیمیشن نیست. اما انیمیشن هم شامل کار می‌شود. استفاده از انیمیشن بستگی به کار و نیاز کارفرما دارد. طراح گرافیک هستیم و گرافیک خوانده‌ایم. اما انیمیشن هم بلد هستیم، کار می‌کنیم و دوستش داریم.
 یاحقی درباره مجموعه فعالیت‌شان، توضیح داد: کار هنری انجام می‌دهیم و از انیمیشن به عنوان ابزار بیانی استفاده می‌کنیم. تصمیم گرفتیم آثاری که به هر ترتیب به انیمیشن مرتبط هستند را در این مجموعه بیاوریم و نگاه مختلفی به آن داشته باشیم.
در ادامه این نشست، فیلم سیرکوگرافیک، محصول سال 92 برای حضار به نمایش در آمد. این فیلم پیش از این هم‌زمان با روز گرافیک در سیرکی در شهر مشهد به نمایش در آمده بود.
 فیلم بهارمینو ساخته سال 92 به یاد دکتر اصغر مینو که پیش از این در سالگرد درگذشت او به نمایش در آمده بود و چند کار دیگر از استودیو چپ چین به همراه پشت صحنه ساخت این ویدیوها آثار دیگری بودند، که در این نشست به نمایش درآمدند.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.