دانش‌آموزان کرمانی و شیرازی تماشاگران ویژه جشنواره پویانمایی در تهران

دانش‌آموزان انیمیشین‌ساز دو مدرسه در کرمان و شیراز بازدید‌کنندگان ویژه‌ی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران بودند که با حضور در ساختمان اصلی برگزاری این رویداد بین‌المللی به تماشای فیلم‌های جشنواره نشستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، نسل آینده انیمیشن ایران در جریان برپایی این رویداد در کنار پیش‌کسوتان و دست‌اندرکاران حرفه‌ای پویانمایی کشور قرار گرفتند و در عین تماشای فیلم با چهره‌های مشهور این عرصه نیز در محوطه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران به گفت‌و‌گو می‌پرداختند.
بر اساس این گزارش محسن امینی مدرس انیمیشن سازی در هنرستان هنرهای زیبای پسران شهر کرمان که از سال 87 در این رشته هنرجو انیمیشن می‌پذیرد، برای چهارمین بار بود که به همراه دانش‌آموزان خود به جشنواره می‌آمدند.
امینی درباره نحوه حضور خود، در این جشنواره اظهار کرد: از آنجایی که علاقه‌مند بودیم علاوه بر تماشای آثار جشنواره، از کارگاه‌ها هم بهره ببریم به همراه دانش‌آموزان مدرسه به تهران و جشنواره آمدیم.
این انیمیشن‌ساز کرمانی، افزود: خود دانش‌آموزان هزینه سفر را تقبل کرده و مرکز آموزش و پرورش شهر کرمان هم برای اسکان تهران، اردوگاهی در اختیار ما قرار داده است.
او درباره تاثیر حضور دانش‌آموزان در جشنواره، تاکید کرد: دیدار بچه‌ها با اساتید صاحب‌نام انیمشن‌ساز و شرکت در کارگاه‌های مربوطه دید آن‌ها را وسیع می‌کند و در آینده، آثار بهتری از آن‌ها خواهیم دید.
امینی با اشاره به حضور اساتید انیمیشن در مدرسه آن‌ها در کرمان، گفت: برگزاری جشنواره پویانمایی باعث شد تا با دیدار اساتید خوب انیمیشن، کارگردانی‌هایی چون مهین جواهریان، بهرام عظیمی وعبدا... علیمراد به شهر کرمان بیایند و کارگاه‌هایی در این زمینه برگزار کنند.
در همین حال دانش‌آموزان انیمیشن‌ساز شیرازی نیز از کیفیت دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران سخن گفتند.
وحید حاضر، مدیر هنرستان پویانمایی نگارستان شیراز که تنها هنرستان انیمیشن‌سازی و آموزش انیمیشن در شیراز محسوب می‌شود، در دهمین جشنواره پویانمایی تهران به همراه 15 تن از دانش‌آموزان خود در جشنواره پویانمایی تهران، حاضر شدند.
این دانش‌آموزان هدف خود را از حضور در این جشنواره، تعامل با کارگردان‌های انیمیشن پایتخت اعلام کردند.
وحید حاضر، درباره نحوه حضور خود در این دوره از جشنواره پویانمایی، توضیح داد: با هزینه خود به همراه دانش‌آموزانم به این دوره از جشنواره پویانمایی آمدیم تا با گرفتن ایده‌های بیشتر بتوانیم در دوره یازدهم آثاری را برای شرکت در جشنواره داشته باشیم.
این معلم انیمیشن همچنین گفت: یکی از ویژگی‌های خوب جشنواره ایجاد تعامل با دیگر کارگردان‌های انیمیشن و شرکت‌های سازنده آن است، بچه‌ها با عوامل مجموعه دیرین دیرین هم صحبت کردند و از آنان خواستند از گویش‌های مختلف نیز استفاده کنند.
او با اشاره به نظر دانش‌آموزان مدرسه شیراز، درباره‌ی حضور در جشنواره بیان کرد: طی نظرسنجی که از آن‌ها در این زمینه به عمل آوردم، دانش‌آموزان نگاه عمیق‌تری به تولیدات انیمیشین خود پیدا کرده‌اند و میزان علاقه آن‌ها به این رشته بالا رفته است.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.