داستان‌گویی مهم‌ترین ویژگی انیمیشن‌های ایرانی است

داور بخش بین‌الملل دهمین جشنواره پویانمایی تهران، گفت: مهم‌ترین ویژگی آثار ایرانی نسبت به دیگر آثار در بیان و چگونگی نقل داستان بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ریموند کرومه درباره سطح آثار در این بخش اظهار کرد: ما پیشینه خوبی در خصوص فیلم دیدن داشتیم، اما تعداد این فیلم‌ها زیاد و حتی بیش از میزان لازم بود و استاندارد بالایی داشتند.
این انیماتور آلمانی در پاسخ به این پرسش که آثار از لحاظ محتوا برتری دارند یا تکنیک، عنوان کرد: پاسخ به این پرسش بسیار سخت است، چون ممکن است سلیقه انتخاب تکنیک من با داور دیگر متفاوت باشد، اما مهم این است که تکنیک و محتوا همراه هم باشند. این در خصوص بر تمام فیلم‌ها صدق نمی‌کرد، اما بیشترشان تکنیک و محتوای خوبی داشتند.
داور بخش بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران، ادامه داد: خیلی محتواها و موضوع‌های متفاوت انسان دوستانه و مینی مالیستی دیدم و بعضی فیلم‌ها در نشان دادن جزئیات فضاسازی‌ها خیلی قوی بودند اما بعضی دیگر این طور نبودند.
کرومه همچنین درباره آثار پویانماهای ایرانی، خاطرنشان کرد: کارهای ایرانی از نظر تکنیکی و داستان‌گویی خیلی قوی و جذاب بودند و حتی زمانی که بعضی فیلم‌ها را دیدم، احساس کردم چه‌قدر سطح دانشگاهی شما قوی است که این تولیدها را دارند.
او درباره ویژگی آثار ایرانی با اشاره به این‌که مهم‌ترین ویژگی آثار ایرانی نسبت به دیگر آثار در بیان و چگونگی نقل داستان بود تاکید کرد: این آثار از لحاظ کیفی قابل مقایسه با آثار مطرح خارجی بودند.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.