کد خبر: 272615
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
هفته‌ای به‌نام شهادت

مرکز فرهنگی‌،هنری شماره8 مشهد به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه‌های فرهنگی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، مرکز شماره8 مشهد، هم‌زمان با هفته دفاع مقدس،برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای هم‌چون مسابقه خلاصه‌نویسی و معرفی شخصیت یک شهید را برگزار کرد.
مربی مسوول مرکز شماره8 مشهد هدف از این برنامه را آشنایی اعضا با کتاب‌های دفاع مقدس و شخصیت شهیدان و سبک زندگی آنان مطرح کرد و گفت: مخاطبان کتابخانه‌های کانون کودکانی هستند که نه جنگ را دیده‌اند و نه لمس کرده‌اند لذا وظیفه ماست که رشادت‌های مردان و زنان آن دوره را برای نسل‌های امروز تبیین کنیم.
طاهره پورنیاکان با اشاره به کتاب «حلزون من گم‌ شده» گفت:نویسنده این کتاب داود امیریان بود که علی‌رغم نام به ظاهر غیرمرتبط با جنگ، با ظرافت درباره جنگ ایران و عراق نوشته بود و داستان کتاب درباره‌ی بهاره دختر کم‌شنوایی است که تصمیم می‌گیرد برای اینکه صداهای جنگ را نشنود، از سمعک حلزونی خود استفاده نکند و در یکی از حمله‌های هوایی اتفاقی برای او و سمعکش می‌افتد.
اعضای مرکز بعد از شنیدن داستان جذاب «حلزون من گم شده» با اصول خلاصه‌نویسی آشنا و داستان را به زبان خود خلاصه کردند و به بهترین اثر هدایایی تعلق گرفت.   
مربی مسوول مرکز از معرفی شخصیت یکی از شهدای مفقودالاثر جنگ تحمیلی به نام «شهید ابراهیم هادی» خبر داد و گفت: ابراهیم هادی در عملیات والفجر مقدماتی در جنگ ایران و عراق شهید شد و کتاب خاطره‌ها و زندگی‌نامه وی با نام «سلام بر ابراهیم» تا سال 1395، یکصدبار بازچاپ شده است و در این ایام این شهید بزرگوار در قالب نشریه دیواری به اعضا معرفی شد.
اجرای برنامه‌هایی چون قصه‌گویی، معرفی ایام و وقایع و مسابقه ادبی «سخنی با رزمنده» از دیگر برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری شماره8 مشهد در هفته دفاع مقدس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =