کد خبر: 272806
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
بازدید 458
شیوه‌های اجرای کیفی طرح کانون‌مدرسه بررسی شد

در نشست مدیرکل کانون پرورش فکری و معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان، شیوه‌های اجرای کیفی طرح کانون‌مدرسه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این نشست که در دفتر معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و با حضور کارشناسان فرهنگی کانون و آموزش ابتدایی برگزار گردید عبدالرحیم‌ سیفی مدیرکل کانون گلستان، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری های صمیمانه آموزش و پرورش در اجرای این طرح در سال تحصیلی گذشته، با اشاره به اینکه نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که طرح کانون‌مدرسه موفق بوده و نتایج بسیار خوبی را به‌دنبال داشته است افزود: توجه به نیازهای آموزشی دانش آموزان، بهره گیری از زبان هنر و آموزش‌های غیرمستقیم برای انتقال مفاهیم و  مهارت‌آموزی از جمله مواردی است که موجبات موفقیت این طرح را فراهم ساخته است.

ایشان علاقه مندی مدیران و معلمان و همکاری مدیران آموزش و پرورش با مراکز فرهنگی هنری کانون را در اجرای مطلوب این طرح بسیار تاثیرگذار برشمرده و بیان داشت: یادگیری لذت بخش، ترویج سبک‌های متنوع یاددهی و یادگیری، تقویت ارتباط کودکان با کتاب و توسعه فرهنگ مطالعه و ایجاد خلاقیت و نوآوری و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش آموزان از مهم‌ترین اهداف طرح‌کانون مدرسه بوده و کانون پرورش فکری تلاش خواهد نمود تا با بهره‌گیری از توان مربیان مراکز ثابت فرهنگی هنری و کتاب‌خانه‌های سیار و پستی زمینه لازم را برای برخورداری دانش آموزان مدارس شهری و روستایی فراهم سازد.

سیفی زمان اجرای طرح کانون‌مدرسه را اول آبان ماه اعلام نموده و تصریح کرد: با اجرای طرح کانون‌مدرسه زمینه ارتباط موثر بین کانون و آموزش و پرورش گشوده شده به گونه‌ای که ما شاهد حضور پررنگ دانش آموزان در مراکز و نیز اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی توسط مربیان کانون در سطح مدارس خواهیم بود.

سیفی با تاکید بر این که این طرح در دو سطح حضور مربیان کانون در مدارس و حضور دانش‌آموزان در مراکز کانون پرورش فکری اجرا می‌شود اظهار داشت: این طرح دارای برنامه مشخص و هدف‌مندی است که دانش‌آموزان در کنار یادگیری دروس به شیوه‌های جدید با سبک زندگی آشنا شده و مهارت زندگی آن‌ها رشد می‌کند.

وی گفت: در زمان حضور دانش‌آموزان در مراکز کانون به فعالیت های کارگاهی پرداخته می‌شود هم‌چنین در زمان ورود مربیان به مدارس منتخب که ماهی یک بار صورت می‌گیرد ویژه‌برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، اجرای سرود، هنرهای نمایشی، معرفی کتاب، معرفی وقایع، برگزاری رقابت‌های فرهنگی هنری و ادبی اجرا می‌گردد.

هم‌چنین هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه این نشست ضمن قدردانی از اقدامات شاخص کانون پرورش فکری در حوزه کودک و نوجوان و هم‌چنین با اهمیت خواندن برپایی جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی این دو دستگاه بیان داشت: مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک مجموعه با سابقه و قدیمی ‌در عرصه فرهنگ و هنر است و بهره‌مندی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کانون پرورش فکری می تواند آموزش و پرورش را در انجام رسالت خود به نحو شایسته یاری نماید.

عقیلی تصریح کرد: هر یک از مدیران و معلمان با درک زیباشناسی می‌توانند به اجرای طرح کانون‌مدرسه در مدارس سرعت ببخشند و با ایجاد فضای متنوع فرهنگی و هنری مدارس را به مدارس زندگی تبدیل کنند.

وی با تاکید بر ایجاد فضای آموزش همراه با هنر، بیان داشت: مدرسه نباید تنها محلی برای برگزاری کلاس های درسی باشد بلکه باید در کنار فعالیت آموزشی، درس زندگی به بچه ها آموزش داده شده و مدرسه به پایگاهی سازنده برای خانواده و جامعه تبدیل شود.

در ادامه کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری و آموزش ابتدایی به تشریح بندهای شیوه نامه پرداخته و بیان داشتند: در اجرای این طرح چهار مدرسه دخترانه و پسرانه در ماه می‌توانند با مراجعه به مراکز فرهنگی هنری و شرکت در کارگاه‌های متنوع از امکانات و ظرفیت‌های کانون بهره‌مند شوند.

گفتنی است: طرح کانون‌مدرسه از ابتدای آبان ماه تا نیمه اردیبهشت ماه سال تحصیلی 96-97 در سطح 60 مدرسه ابتدایی شهری و 18 مدرسه روستایی در دو سطح به اجرا درآمده و کلیه دانش آموزان در این طرح به مدت یک سال از تاریخ عضویت می‌توانند به‌ صورت رایگان از امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری بهره‌مند شوند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =