کودکی، دوران قدم زدن با خداوند است

نشست تخصصی «هر کودک نشانی خداست» با حضور حسین علیجانی مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قزوین برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، در این نشست که در نخستین روز از هفته ملی کودک برگزار شد و مخاطبان آن معلمان، اولیای تربیتی و مربیان مهدهای کودک و مراکز فرهنگی و هنری کانون بودند،  علیجانی تاکید کرد که با تکیه بر معصومیت، شادمانی، پاکی و معنویت کودکان، راهی به سوی رشد و تعالی شیوه‌های تربیتی خود پیدا کنیم.

وی در زمینه همراهی با کودکان پیشنهاد کرد که ابتدا کودکان را درک و سپس مفاهیم تربیتی خود را به آن‌ها منتقل کنیم.

علیجانی با بیان این که «کودکی، دوران قدم زدن با خداوند است»، کودکان را دارای فطرت پاک خداجویانه‌ای دانست که بزرگ‌ترها با انتخاب و اتخاذ راهکار مناسب و درست می‌توانند، بر این بستر، عمارت عظیم  بالندگی و تعالی را بنا کنند.

مدیرکل آفرینشهای ادبی و هنری در این مراسم، یک‌رنگی، سادگی  و باور معصومانه را موهبت ذاتی کودکان دانست که باید تلاش کرد با دور نگه داشتن آن‌ها از قضاوت‌های زودهنگام و شتاب‌زده به آن مسیری درست داد.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی‌مانند معلمان و مربیان در تقلیدپذیری و  تکوین شخصیت کودکان، بر توجه همه جانبه آنان به رفتار و گفتار خود در برابر مخاطبان کوچک خود تاکید کرد و افزود: بزرگ‌ترهایی که توان بازیابی کودکی خود را دارند می‌توانند در تعلیم و تربیت کودکان سهم بارزتری داشته باشند چون زمینه هم‌ذات پنداری را در کودکان ایجاد می‌کنند.

علیجانی در پایان به پرسش‌های مهمانان این نشست پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =