هفته ملی کودک و دست‌ورزی خلاقانه بچه‌ها با گل سفال‌

کودکان شرکت‌کننده در نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور در غرفه‌ی سفالگری به دست‌ورزی خلاقانه با گل سفال می‌پردازند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربی حاضر در غرفه، این فعالیت را سبب بالا رفتن تمرکز بچه‌ها می‌داند.

منصوره ناطقی در این زمینه گفت: فعالیت سفال‌گری به دلیل این‌ که به شکل گروهی بچه‌ها در آن مشارکت می‌کنند به رشد ارتباط‌های اجتماعی و مشارکت در فعالیت گروهی نیز کمک می‌کند.

وی در ادامه به بیان چگونگی فعالیت بازدیدکنندگان از این غرفه پرداخت و افزود: در این بخش متناسب با سن بچه‌ها برای آن‌ها موضوع تعریف می‌شود و گِل سفال در اختیارشان قرار می‌گیرد تا فعالیت کنند.

ناطقی با بیان‌این که فعالیت سفال موجب تخلیه انرژی و هیجان‌های بچه‌ها نیز می‌شود، یادآور شد: هرچه رده‌ی سنی بازدیدکنندگان بالاتر باشد آزادی در انتخاب موضوع نیز بیشتر است.

وی هم‌چنین درباره فضاسازی غرفه‌ی سفال در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک نیز خاطرنشان کرد: آثار موجود در فضای این غرفه مربوط به فعالیت‌های تابستانی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان تهران است که با موضوع «شخصیت من» انجام گرفت.

فضاسازی غرفه سفال در این نمایشگاه با استفاده از آثار کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون استان تهران در تابستان گذشته در طرح یاد شده صورت گرفته است.

مربی کانون استان تهران ادامه داد در طرح سفال با موضوع «شخصیت من» اعضای علاقه‌مند به این هنر از مراکز مختلف کانون استان تهران در مرکز شماره 7  که مرکز تخصصی سفال کانون است، حضور یافتند و دو به دو روبه‌روی هم می‌نشستند و تصویر چهره‌ی هم‌دیگر را با سفال می‌ساختند که پس از آن آثار ساخته شده در کوره‌های سفال پخته و بر روی تابلوی ویژه هر مرکز نصب شده است.

برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک در تهران از صبح روز 15 مهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری آغاز شده و هم‌زمان با آن در بیش از یک‌هزار مرکز فرهنگی‌هنری کانون تا 21 مهر 1396 ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =