اهدای عواید فروش مجسمه‌های گیاهی به شورای کتاب کودک

در بخش جنبی نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک آثار مجسمه و حجم منیر زمانی‌نیا در غرفه‌ی «کودکان دوستدار طبیعت» ارایه شده است. این مجسمه‌ساز به دلیل نقش توران میرهادی، نویسنده و از بنیان‌گذاران شورای ادبیات کودک در جامعه، 50 درصد عواید فروش آثارش در این نمایشگاه را به شورای کتاب کودک اهدا می‌کند.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زمانی‌نیا، مسوول غرفه‌ی «کودکان دوستدار طبیعت» گفت: تمامی آثاری که در این غرفه ارایه شده است نقش برجسته و حجم‌های پایپه ماشه هستند که براساس بازیافت گیاهی ساخته شده‌اند و تمامی موادی که در ساخت آن‌ها به‌کار رفته گیاهی است.

این نقاش و مجسمه‌ساز که 30 سال به کودکان نقاشی آموزش داده با تاکید بر این‌که تمام رنگ‌هایش را از بچه‌ها گرفته است، توضیح داد: این نمایشگاه یازدهمین نمایشگاه آثار من است و آثار ارایه شده با تاکید بر نژادهای مختلف کودکان به ویژه کودکان ایران تهیه شده است که با رنگ یا لباس و فرم مشخص متمایز شده‌اند. بخشی نیز به بچه‌های کار اختصاص دارد.

زمانی‌نیا معتقد است هنر به هر نوعی با مخاطب صحبت می‌کند و از آن‌جا که با توجه به حرفه‌اش مخاطب او بچه‌ها بوده‌اند و دنیای بچه‌ها برای او خیلی متفاوت بوده می‌گوید زمانی که با بچه‌ها کار می کنم انگار خودم را پیدا می‌کنم و خوشحالم با این مجسمه‌ها توانسته‌ام یک گوشه از مسایل کودکان را نشان بدهم.

زمانی‌نیا در پاسخ به این پرسش که امروزه خلاء اساسی در حوزه‌ی کودک چیست، از عدم شناخت مناسب اولیا و مربیان مدارس از کودک و دنیای کودکان به عنوان یکی از خلاء‌های اساسی این حوزه یاد کرد و گفت: متاسفانه هنوز هم خانواده‌های بسیاری هستند که علی‌رغم تحصیلات دانشگاهی باز هم بچه‌ها را وادار می‌کنند کارهایی که آن‌ها دوست دارند انجام بدهند.

به گفته‌ی این نقاش و مجسمه‌ساز با نقاشی می‌توان با دنیا و مسایل کودکان آشنا شد و دغدغه‌های بچه‌ها را دید و شناخت.

زمانی‌نیا از صداقت و شفافیت بچه‌ها به عنوان الهام‌بخش کار و زندگی‌اش یاد کرد.

در این غرفه بنر و پوسترهایی از توران میرهادی، نویسنده و از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک با عنوان گرامی‌داشت این نویسنده دیده می‌شود. زمانی‌نیا درباره‌ی این موضوع گفت: به نظرم همه‌ی بچه‌ها، جامعه و هر کسی که برای کودکان کار می‌کند به نوعی نسبت به زنده‌یاد توران میرهادی که یک سال است در میان ما نیست، تعهدی دارند. او خدمات زیادی برای جامعه‌ی کودکان داشته است. برای همین به یاد او 50 درصد از عواید فروش آثارم در این نمایشگاه را به شورای کتاب کودک اهدا می‌کنم.

این نقاش و مجسمه‌ساز برای نخستین‌بار در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک شرکت کرده است. او می‌گوید: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه برای من یک مرکز فرهنگی متمایز بوده است و امیدوارم بتوانم نقش خودم را در هفته‌ی ملی کودک و حضور در این نمایشگاه در ارتباط با کودکان ببینم.

هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش نمایشگاهی و نشست‌های تخصصی واقع در خیابان حجاب برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =