کودکان پاک‌اند، کارهای نیک را به آن‌ها بیاموزید

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه گرگان به مناسبت آغاز هفته ملی کودک اظهار داشت: کودکان معصوم و پاکند و فطرتی دست نخورده دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) با کودکان مهربان بودند و هیچگاه اجازه نمی‌دادند با کودکی بد رفتاری شود و آزار ببیند بیان کرد: کودکان اهل دشمنی نیستند و کینه در دل آن‌ها جایی ندارد. کودکان بعد از قهر بلافاصله آشتی می‌کنند به گونه‌ای که انگار هیچ اتفاق ناراحت کننده‌ای رخ نداده است.

وی خطاب به بزرگ‌ترها گفت: اگر کودک دارید باید مواقعی همانند کودک شوید یعنی سطح فکری خود را پایین آورده و همانند کودکان رفتار کرده و با آن‌ها بازی کنید.

امام جمعه گرگان با بیان این مطلب که پدر و مادرها بایستی توجه داشته باشند که شخصیت بچه‌ها در دوران کودکی شکل می‌گیرد ادامه داد: خدمت به دیگران و کار نیک را به فرزندان خود از دوران کودکی یاد بدهید و آن‌ها را در این روزها با بردن به مراسم عزاداری با شخصیت ارزشمند امام حسین‌(ع) آشنا کنید.

گفتنی است پس از اتمام خطبه‌ها و اقامه نماز، بیانیه هفته ملی کودک در سال 1396 از سوی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون گرگان خوانش شد.

هم‌چنین هدیه فرهنگی به تمامی کودکان و نوجوانان شرکت کننده در مراسم عبادی و سیاسی نمازجمعه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =