کد خبر: 273380
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
در آستانه ی هفته ی ملی کودک

اولین جلسه ی کمیته کودک و نوجوان هفته ی ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار محال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون در نشست هم اندیشی برگزاری هفته ملی کودک با حضور نمایندگان ارگانهای فرهنگی،آموزشی و اعضای زیر مجموعه کمیته کودک و نوجوان ضمن تاکید بر ارزش گذاری به شخصیت و حقوق کودکان ایجاد حساسیت اجتماعی بر مطالبات و حقوق این قشر از جامعه را از جمله اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.

وی اجرای برنامه های تخصصی برای کودکان را فرایندی در راستای حساسیت سازی و توجه بیشتر به این قشر دانست و افزود: انجام فعالیت‌های مشارکتی و برون سازمانی اعم از اجرای پروژههای مشترک استانی، دعوت ازهیئتهای فرهنگی،هنری، سیاسی، اجتماعی و رونمایی از تولیدات بومی و استانی، برپایی غرفه‌های معرفی نهادهای اجتماعی مرتبط با موضوع کودک، از طریق تعامل و هماهنگی با سازمان‌ها ی مرتبط، برپایی غرفه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی کانون صرفا از طریق فروشگاه‌های محصولات کانون، برگزاری نشست‌های تخصصی،ترویجی و متناسب با محورها و موضوعات مرتبط با  کودک و  برگزاری مراسم رسمی آغاز یا پایان هفتهی ملی کودک از جمله برنامه هایی است که توسط مربیان و بزرگسالان با موضوع کودکان تهیه و تولید شده است.

فرزاد رحیمی در این نشست جمع‌آوری ایده‌های نو و تجربیات مربیان در زمینه‌ی اجرای برنامه‌هایی با الهام از ارزش‌ها و آموزه‌های جریان عاشورای حسینی و با بهره از منابع مورد وثوق و معتبر و منابع پیوست شیوه‌نامه، با عنوان «تربیت عاشورایی یعنی...» در قالب فیلم، عکس، پژوهش، اقدام‌پژوهی، داستان، شعر و ... را از جمله اقدامات کانون در همزمانی ایام محرم و هفته ی ملی کودک عنوان کرد و افزود: در این هفته مباحث دینی و مذهبی نیز برای کودکان تبیین خواهد شد.

 مدیر کل کانون با اشاره به برنامه ریزی روزانه جهت اجرای برنامه های این هفته افزود: در روز شمار این ایام 15مهر:کودک، زیر چتر ایمان، 16مهر:کودک، در پناه خانواده، 17مهر:کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی، 18مهر:کودک، سلامت و ایمنی، 19مهر:کودک و فن‌آوری‌های نوین، 20مهر:کودک، کتاب و محصولات فرهنگی، 21 مهر:مفهوم کودکی، نام گذاری شده است.

در این جلسه که با حضور نمایندگان، سازمان صدا و سیما، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی استان، دفتر امور اجتماعی استانداری، دفتر امور با نوان و خانواده استانداری، حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل کانون  برگزار شد قرار شد سه برنامه فرهنگی با مشارکت کمیته کودک و نوجوان طی این هفته برگزار شود.

اجرای طرحها و برنامه های فرهنگی، برپایی نمایشگاههای فرهنگی، هنری، ادبی، اجرای برنامه با حضور اولیای تربیتی و مربیان، نشست با استاندار، افتتاح مدرسه طبیعت و ... از جمله مصوبات این نشست محسوب می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =