تجلیل از پژوهشگران و فعالان پژوهشگر کانون مازندران

همزمان با هفته پژوهش از پژوهشگران و فعالان پژوهشگر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکر ی کودکان و نوجوانان مازندران، در آیینی به مناسبت هفته پژوهش با حضور مدیر کل آموزش و پژوهش کانون کشور، مدیر کل کانون مازندران، شهردار رامسر و سایر مسؤولان شهرستان رامسر در کانون این شهرستان برگزار شد؛ از پژوهشگران برگزیده این کانون در نهمین جشنواره پژوهش، فعالان پژوهشگر وبرگزیدگان طرح کتابخوانی تجلیل شد.
مدیر کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کشور در این آیین با تبریک این هفته از اهمیت پژوهش و پرسش گری در کودکان ونوجوانان سخن گفت.
*ظرفیت موثر مازندران در حوزه پژوهش
وی با ابراز امیدواری از فعالیت ها و اقدامات پژوهشی که در کانون مازندران صورت پذیرفته است، افزود: از ۴۶۰ اثر پژوهشی که از کانون های سراسر کشور در بخش مربیان و اعضا به دبیرخانه نهمین جشنواره پژوهش ارسال شد؛ ۷ رتبه برگزیده از استان مازندران بود و این نشان از ظرفیت و اهتمام این استان به فعالیت های پژوهشی است.
اصغر باقرزاده با طرح سوالی از کودکان ونوجوانان حاضر در این جشن؛ پایه و اساس پژوهش را نگاه پرسش گرانه عنوان کرد.
وی با اشاره به قرآن و برخی از آیات الهی، از اهمیت نگاه درست به پدیده ها و تعمق در آن را مصداق پژوهش دانست و نقش مربیان کانون را در ایجاد نگاه موثر به پدیده های اطراف و تقویت روحیه پرسش گری در کودک ونوجوان را قابل تامل دانست.
باقر زاده اظهار داشت: اساس کار کانون نیز بر پایه پژوهش است. 
این مسؤول ادامه داد: پژوهش آثار موثر زیادی؛ از جمله آشنایی با فرهنگ ملی و بومی محلی، شناخت نیازها و تطبیق نیازهای کودکان با شرایط موجود  بر جای خواهد گذاشت.
*راه اندازی سامانه پژوهش 
مدیر کل آموزش و پژوهش کانون در بخش دیگری از صحبت های خود از فعالیت های  این اداره کل در سامانه آموزشی کانون سخن گفت و همچنین از راه اندازی سامانه پژوهش برای پژوهشگران حوزه کودک ونوجوان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =