نخستین کتابخانه سیار شهرستان میامی، راهی روستاها می‌شود

نخستین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در شهرستان میامی، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از راه‌اندازی و آغاز به کار نخستین کتابخانه سیار روستایی در شهرستان میامی خبر داد و گفت: با تأمین اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال و حمایت دولت تدبیر و امید این کتابخانه، تجهیز و در هفته‌ی اول دی‌ماه سال جاری راهی روستاهای اطراف شهرستان میامی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان اظهار داشت: کتابخانه سیار روستایی میامی، روستاهای محمدآباد، کلاته‌اسد، قدس، جودانه، ارمیان، ابراهیم‌آباد، بکران، کوهان، هونستان، حسین‌آباد، کَردآباد، پویه، ری‌آباد و... را تحت پوشش خدمات فرهنگی قرار می‌دهد.

جمال، هدف از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: این کتاب‌خانه در پی بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر، روستایی و محروم شهرستان میامی که امکان استفاده از کتاب‌خانه‌های ثابت را ندارند، دایر شده است.

وی در ادامه افزود: مربی کتاب‌خانه سیار با یک دستگاه مینی‌بوس و کتاب‌های کانون پرورش فکری به مناطق روستایی می‌رود تا با ارایه فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، اجرای بازی و...، شادی را به کودکان مناطق روستایی هدیه کند.

جمال در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، چهار کتاب‌خانه سیار روستایی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و دو کتاب‌خانه پستی به‌همت کانون پرورش فکری در استان سمنان فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =