دهه فجر فرصتی برای آشنایی نسل جوان با مفهوم انقلاب است

مدیر کل کانون مازندران و رییس کمیته کودک ونوجوان دهه فجر گفت: دهه فجر فرصتی برای آشنایی نسل جوان با مفهوم عمیق انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، محمد علی یزدان‌شناس در جلسه هماهنگی کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی،که با حضور کارشناسان این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک این ایام به اهمیت کار این کمیته  اشاره کرد و اظهار داشت: کانون با قشر مهمی سر و کار دارد و حساسیت این نکته می طلبد تا موضوع‌هایی که در این دستگاه فرهنگی، برنامه ریزی و اجرا می شوند با دقت و جدیت نگریسته و اجرا شوند.

مدیر کل کانون مازندران افزود: کمیته کودک ونوجوان یکی از کمیته‌های ستاد گرامی‌داشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که موظف است با همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی حوزه کودک ونوجوان  نسبت به برنامه ریزی کمی و کیفی برای گرامی‌داشت دهه فجر و انتقال مفاهیم آن به نسل چهارم انقلاب تلاش نماید.

مسؤول کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان با تاکید  به اینکه اساس انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام و آموزه‌های اسلامی است تصریح کرد:  اسلام کامل‌ترین ادیان و دین تعقل، محبت و ارزش‌های الهی و انسانی است و بر این اساس، انقلاب اسلامی نیز محوریت و موجودیت خود را بر این مهم بنا نموده است.

یزدان‌شناس ادامه داد: کانون نیز با توجه به رسالتی که به عهده دارد، مبانی و ارزش های اسلامی و انقلابی رابا نگاهی هنرمندانه و لطیف  از زبان فرهنگ، هنر، ادبیات و ...  در ذهن فعال نسل چهارم انقلاب نهادینه می سازد.

وی با بیان اینکه درک درست  مفهوم انقلاب و انتقال موثر آن به کودکان ونوجوانان از محوری ترین کار کانون است سخنان خود را ادامه داد و خاطر نشان ساخت: کانون در دو حوزه؛ مسؤولیت دبیرخانه کمیته کودک ونوجوان و عضویت در کمیته، فعال است. در بخش دبیرخانه ؛ راه اندازی کمیته کودک ونوجوان و برگزاری جلسات کارشناسی و سیاستگذاری با حضور دستگاه های عضو، از محوری ترین فعالیت ستاد گرامی داشت دهه فجر محسوب می شود.

 یزدان شناس به عضویت کانون در کمیتهکودک ونوجوان ستاد گرامی داشت دهه فجر مازندران هم اشاره داشت و گفت: در بخش اجرایی نیز  کمیته های شهرستانی با مسوولیت  مسوولان مراکز راه اندازی شده است و  هر یک از این کمیته ها ضمن برنامه ریزی، زمینه لازم برای گرامی داشت دهه فجر در شهرستان مربوطه را فراهم نموده اند.

مدیر کل کانون مازندران خطاب به کارشناسان کانون و مسؤولان ستاد گرامی داشت دهه فجر کمیته کودک ونوجوان، خواستار توجه به برنامه ریزی و برنامه سازی بر اساس کیفیت سنجی و توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی شد و در خصوص نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها در طول این دهه تاکید کرد.

 گفتنی است:  در ابتدای  این جلسه هر یک از کارشناسان نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود جهت کیفی سازی برنامه ها در سطح استان و شهرستان نموده اند.

عضویت دستگاه‌های کمیته کودک ونوجوان دهه فجر با حضور؛ اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و صدا و سیمای مرکز مازندران تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =