برنامه های کودک و نوجوان دهه فجر متنوع و فراگیر باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اهمیت کار کمیته‌های دهه فجر در حوزه کودک و نوجوان گفت: برنامه های کودک و نوجوان در این دهه باید متنوع، فراگیر و ماندگار باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان،  حجت الاسلام علی اکبر میرزایی در نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر بر تنوع، فراگیر بودن و کارشناسی بودن مهم برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی متعلق به همه اقشار جامعه است و باید برای همه این قشرها برنامه های متنوع و فراگیر اجر کرد.

وی بیان داشت: نگاه به برنامه‌های دهه فجر از قالب سنتی خارج شود و با یک نگاه جدید و نو به یک چشم انداز مطلوبی برسیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: برای اینکه مسئله انقلاب و جمهوریت نظام را بتوانیم برای کودکان و نوجوانان به درستی تعریف وتبیین کنیم کانون باید از مدلی در برنامه های این دهه استقاده کند که موضوعات زیربنایی حوزه کودک و نوجوان مورد توجه قرار گیرد.  

میرزایی گفت: اجرای برنامه های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن به قدری برای کودکان ما باید آموزنده باشد که کودکان ما آن را مانند یک فیلم سینمایی کودکانه با عشق و علاقه دنبال کنند.

وی اضافه کرد: برنامه های انقلابی باید محفلی برای تامین و ذخیره رشد فکری، فرهنگی و اعتقادی کودکان و نوجوانانمان باشد تا این افکار و ایده ها بتواند سالهای طولانی در ذهن کودکان ماندگار شود.

بذر انقلاب را در وجود کودکان و نوجوانان بکاریم

ناهید سلیمانی‌احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان گفت:بایستی با برگزاری جشن‌های بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، شیرینی انقلاب را به کودکان و نوجوانان بچشانیم.

ناهید سلیمانی احمدی، مدیر کل کانون و مسول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان هرمزگان نیز بیان داشت: کانون در راه تربیت علمی، انسانی و اسلامی کودکان و نوجوانان ماموریت مهمی دارد و یکی از این ماموریت‌ها تبیین صحیح انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه کانون یک فضای فرهنگی و آموزشی برای کودکان است، افزود: آشنایی کودکان با انقلاب اسلامی، عدالت خواهی، استقلال فکری و اقتصادی با رویکرد مهارت افزایی در کانون دنبال می شود.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ضمن تاکید بر کیفی سازی و استمرار برنامه های دهه فجر در کانون گفت: کانون به دنبال تربیت نویسنده و شاعر نیست اما مربیان ما در مراکز به دنبال بروز این استعدادها در محیط کانون هستند.  

سلیمانی در تشریح برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان در دهه فجر، برگزاری جنگ های شادی انقلاب در سه روستا، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح مرکز پستی شهر ستان میناب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و پژوهشی اعضا و مربیان مراکز و اجرای نمایش «پایان رویاها» ویژه کودکان در سه محله دوهزار، کمربندی و شهرک توحید را بخشی از برنامه های کانون در دهه فجر اعلام کرد.  

وی اجرای نمایش «خاله مرجان و خروس» به کارگردانی عفت تفضلی مربی مسوول کانون شماره ۲ بندرعباس، جشنواره یکروزه کودک و نوجوان ویژه کودکان سرطانی با مشارکت موسسه ساحل خلیج فارس در هتل  هما و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را بخش دیگری از برنامه های کانون در دهه فجر امسال اعلام کرد.

گفتنی است در این جلسه نماینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی هم از برپایی نمایشگاه کتاب انقلاب، مسابقات کتابخوانی با رویکرد انقلاب اسلامی، مسابقات نقاشی، جشن انقلاب در بخش کودک، تجلیل از پیشکسوتان کتابخوانی و... خبر داد.

همچنین نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم بازدید از مراکز صنعتی و برگزاری مسابقات نقاشی و مقاله‌نویسی و برگزاری جشن انقلاب را برای کودکان و نوجوانان به عنوان برنامه‌های این سازمان در دهه‌فجر سال‌جاری خواند.

شایان ذکراست نماینده سازمان آموزش و پرورش استان هم آمادگی این سازمان را برای برگزاری جشن‌های انقلاب در مدارس و... اعلام کرد

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =