کد خبر: 278949
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
بازدید 1214
آغاز به کار انجمن ادبی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون اردبیل

اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل تازه‌ترین آثار خود را در نخستین نشست انجمن ادبی سال۹۷ با محوریت داستان ارایه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری اردبیل، نخستین نشست انجمن ادبی با محوریت داستان با حضور مدیرکل، سرپرست معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان و اعضای ادبی مراکز فرهنگی هنری به میزبانیِ مرکز شماره پنج کانون اردبیل برگزار شد.

هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل در این نشست با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: نقد، تحلیل، ثبت و ضبط آثار نوجوانان با محوریت شعر و داستان هدف اصلی تشکیل انجمن ادبی است و براساس هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است این جلسات به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار شود.

وی تأکید کرد: در تلاش هستیم آثار فاخر این انجمن را در قالب مجموعه‌ آثار ادبی به چاپ برسانیم و در معرض استفاده علاقه‌مندان قرار دهیم.

جمادیه در ادامه سخنان خود با اشاره به‌روز بزرگداشت حکیم عمر خیام افزود: کشور عزیزمان ایران سرشار از مشاهیر، فرهیختگان، اهالی علم، ادب و فرهنگ است و باید سعی کنیم این شخصیت‌های بزرگ و جهانی را بهتر به نسل جدید معرفی کنیم.  

مهدیه علیقلی زاده سرپرست آفرینش‌های ادبی و مسوول انجمن نیز ضمن خوشامدگویی به اعضا و میهمانان، ایجاد فضای ادبی و ارتقا سطح توانمندی اعضا و مربیان کانون استان به شکل تخصصی را هدف اصلی این انجمن برشمرد و تصریح کرد: برگزاری نشست فرصت مناسب برای تعامل اطلاعات اعضا و مربیان در زمینه‌ی ادبیات داستانی و شعر است.

علیقلی زاده به مجموع آثار رسیده از مراکز کانون اردبیل برای خوانش در انجمن اشاره و ادامه داد: از ۵ مرکز ثابت، ۲۵ اثر داستانی به مرکز آفرینش‌های ادبی رسید که با توجه به آمادگی خود اعضا و نظر مربی مربوطه امکان خوانش ۵ اثر در انجمن فراهم شد.

در این نشست پس از اثرخوانی اعضا، توران قربانی داستان‌نویس، شاعر و مدرس کارگاه‌های داستان حوزه هنری اردبیل به‌عنوان کارشناس ضمن تقدیر از تلاش‌های مربیان کانون، در سخنانی به تأثیر انجمن در رشد و پرورش فکری اعضا پرداخت و اظهار کرد: برگزاری نشست انجمن ادبی و تداوم آن نقطه عطفی در شناسایی نویسندگان و منتقدان قشر نوجوان و جوان در اردبیل است.

قربانی تأکید کرد:  کانون به‌عنوان بهترین مکان امن نقش کلیدی جهت معرفی ادبیات معاصر به علاقه‌مندان و مخاطبان کودک و نوجوان دارد.

فاطمه یقینی از مرکز یک، ندا خوش افکار از مرکز دو، عذرا عینی از مرکز سه، رعنا غیاثی از مرکز چهار و کیوان ارحام از مرکز پنج کانون پرورش فکری اردبیل به خوانش آثار خود پرداختند و این آثار توسط توران قربانی نقد و بررسی شد که در لابه‌لای نقد آثار به نکات کاربردی در زمینه‌ی داستان‌نویسی اشاره شد.

گفتنی است در حاشیه‌ی این نشست، از مجموعه آثار اعضای ادبی مرکز پنج کانون اردبیل با عنوان "شاید به دستت نرسد... " با حضور مدیرکل و میهمانان ویژه این مراسم رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =